Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: ps2 dör efter en stund

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question ps2 dör efter en stund

    Hej,
    Jag köpte en ny ps2:a runt jul och fick ett messiah2 installerat av er.Sen nån dag tillbaka, hinner jag knappt starta upp ett spel innan ps2an dör och reset knappen börjar blinka, för att sedan lysa konstant rött - Det gåt bra att starta upp efter det, men samma sak händer ett par minuter senare..Vad är fel?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Överhettning/krypström. Det ligger troligen lite lödtenn och trycker mellan några lödpunkter på moderkortet. Kanske var lödningen lite små taskig och efter att konsollen stått ett tag och hettats upp så smälte det ut. Hade samma problem när en kompis skulle installera messiah på min...sen skickade jag den till PSXCARE så löste de allt.
    Så som jag har förstått det så har PS2 ett inbyggt säkerhetssystem...blir det för varmt så stänger den helt enkelt av sig. Starta inte den fler gånger, skicka in den till PSXCARE istället, går nog på lödgarantin.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Exclamation

    Att lödtennet skulle smälta låter minst sagt otroligt. Tenn harr ett smältintervall mellan c:a 180-190 grader. Skulle det bli så varmt i din ps2:a har du garanterat andra problem. Mer troligt är det att isoleringen på en tåt mellan chippet och mobot kommit i kläm/smält och kommit i kontakt med fel punkt. Detta hände mej och det tog c:a en vecka innan problemet uppstod. Det var snabbt löst genom att byta ut den taskiga tåten.
    Det finns alltid folk som försöker åka skridskor i motlut...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Brukar vara fläktkabeln som trillat loss (eller aldrig blivit isatt!) när man får detta problem. Snurrar inte fläkten så är det det som är problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Helt riktigt!!Fläkten snurrar ju inte ens...Är det svårt att fixa?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nej, men du skall låta oss fixa den, river du garantisigillet så ryker alla våra garantier.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 36
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:47
  2. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •