Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: Slutspelet på live me moddade/chippade boxar, switch el ingen switch.

  1. #1

    Slutspelet på live me moddade/chippade boxar, switch el ingen switch.

    Major Nelson spoke out today about the reason behind why Xbox Live has had some scheduled maintenance lately. It seems to be Xbox Live security enhancements are causing the interruptions; at least the interruptions are worth the hassle.

    This gives me more time to finish some of those cool offline games I?ve been playing anyway.

    The Xbox Live team has noticed and received reports from the Xbox Live community about users connecting to the Xbox Live service using modified Xbox consoles. In most cases, these users have used the modifications to gain an unfair advantage over other players, such as racing modified, faster cars in Project Gotham Racing 2. By doing this, users are breaking the Terms of Use that must be agreed to when a gamertag is created. The Xbox Live team will not tolerate this unfair activity and have taken steps to protect our community from this cheating.

    Xbox Live has recently initiated additional security measures to ensure that those connecting to Xbox Live with modified hardware will be removed from the system. Modified consoles will be banned, and information about those banned machines will be tracked to prevent them from connecting to the service again.

    It?s important to the Xbox Live team that we work to provide an environment that is free of cheating and gives all players an opportunity to compete fairly online, and that's why I wanted to ensure that the community knows this. Xbox Live constantly monitors for users attempting to bypass security measures and gain unfair advantages over other players, and will take additional action as needed.

    Supposedly those with modified Xbox consoles can now be detected and banned switch or no switch.

    Låter inte bra alls det där....

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    källa?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Xbox Live constantly monitors for users attempting to bypass security measures and gain unfair advantages over other players, and will take additional action as needed.
    Ska man tolka denna text så e det enda dom kommer att kunna hitta sådana som försöker fuska med t ex
    such as racing modified, faster cars in Project Gotham Racing 2.
    och kommer alltså inte att kunna hitta alla som använder modifierad box
    Detta är min signatur

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Fungerar för mig forfarande iaf

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Blev fetbannad igår trots att jag varken fuskat eller klantat mig och kört med en moddad bios på live... tror dom kollar HDD storlek nu... Eller kanske efter hemgjorda .XBE filer... kanske tilloch med Franska Halo 2 sparningar!?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    heinrich Posted on Nov 9 2004, 08:12 PM
    Anyone bothered to check the halo2 .xbe ?

    0x0041158C, "XboxHardwareInfo"
    0x00411594, "XboxKrnlVersion"
    0x00411770, "HalDiskSerialNumber"
    0x00411774, "HalDiskModelNumber"
    etc

    Florerar en massa rykten nu om att Halo2 skulle kolla efter HD size, ska bli intresant och se om det ligger något i det. Måste införskaffa ett Live konto och testa om det verkligen stämmer.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    nån mer som kört på live senaste??

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Jag la in en ny EEPROM och nu funkar det... Har inte blivit bannad igen, men numera byter jag till Xbox orginal HDD när jag ska köra live. Blir jag bannad nu måste det vara en check på ursprungslösenordet för hårddiskens låsning... för det är satt till TEAMASSEMBLY nu

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av CompuTerror
    Jag la in en ny EEPROM och nu funkar det... Har inte blivit bannad igen, men numera byter jag till Xbox orginal HDD när jag ska köra live. Blir jag bannad nu måste det vara en check på ursprungslösenordet för hårddiskens låsning... för det är satt till TEAMASSEMBLY nu
    e det inte jobbigt att byta varje gång du ska spela live?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    20
    Han kanske har extender eller vad den saken heter. Men jag håller med det låter lite väl mycket jobb för att kunna spela live. Jag har själv tänkt att skaffa live just pga Halo 2 men nu ser det inte så ljust ut. Nåja, man får väl fortsätta spela XBC

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag vill GÄRNA modda mitt xbox, så är det sant det som står? källa?

  12. #12
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Meduza
    e det inte jobbigt att byta varje gång du ska spela live?
    Jo, men vad ska man göra? Vill ju inte bli bannad igen... Dessutom tror jag att Halo 2 lägger in något i sparningen om man har chippet på och sedan när man går ut på live söker live igenom efter en Halo 2 sparning och sedan kollar om den körts med chip på... Jag är iallafall 99% säker på att live kollar hur stor hårddisken är numera, alternativt kollar hårddiskmodell. Dom har ju bara vad jag vet 2 olika hårddiskmodeller, förr en 8GB och numera 10GB Seagate (fast endast 8GB konfigurerade).

    Funderar på att köpa en Xtender eller Xpander, så man lätt kan switcha mellan olika hårddiskar.
    Last edited by CompuTerror; 2004-11-15 at 17:36.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag kan meddela att det absolut har med hårdisken att göra & inget med Halo2 att göra. Min xbox funkade klockrent på LIVE tom nån dag innan releasen av Halo2 (det var då MS gjorde sina ändringar på LIVE). Nu har jag gett upp att försöka köra med min chippade box, skall göra så chippet är igång hela tiden, nu när jag köpt en orginal box som jag kör LIVE spel på. Orkar inte hålla på att grejja mer.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag blev fetbannad från live igår närjag körde halo2.synd närman har så kul med live:-(

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Läste nyss på http://www.intradream.com/ att man kan spela på live med moddad låda om man inte bytt hd efter den tidpunkt man skapar sitt livekonto. Iofs ska man ta detta med en lätt nypa salt då det inte baserar sig på en särskilt omfattande undersökning.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Min fungerar fortfarande, lirara massor med halo 2

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Smurfhits 45: Har du bytt HD efter det att du skaffade LIVE-konto?

  18. #18
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Vi får väl se hur detta utvecklar sig.
    För övrigt så tycker jag att live suger i den bemärkelsen att det kostar.
    Inte nog med att man har köpt konsolen,spelen (De som inte kör pirat) och betalar för internet.Så skall man betala extra också för att kunna spela online med xboxen.Säga vad man vill om Bill Gates,men hur man kränger pengar av folk det kan han.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur vet man om man blivit bannad?

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av darkpriest
    Smurfhits 45: Har du bytt HD efter det att du skaffade LIVE-konto?
    Nä, bytte före jag skaffade live

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Smurfhits 45
    Nä, bytte före jag skaffade live
    Med andra ord så kanske det stämmer ändå att det inte spelar någon roll om man har bytt Hårddisk INNAN man skaffar LIVE.

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vad jag har läst så spelar det ingen roll om det är förre eller efter hd byte. Vad som dock spelar roll är den nya MS Dashboard. Det fungera på så vis att den testart och skickar ström till chipen. och då reagera den och så blir man bannad eftersom den automatisk kopplar upp sig på live.

    Så alla de med den gamla typen av chip där man måste stänga av den rent fysiskt fungera bättre då det inte kan få ström genom moderkortet.

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av damon_II
    Hur vet man om man blivit bannad?
    LOL!!!!!

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja va fan en ny xbox/ps2 kostar ju bara 998:- utan spel som hittat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fixadde live igår på min chippade box och spelade live, så, hmmm , inte blitt bannad är i alla fall =)

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Skapade nyss ett konto på xblive och det fungerar utan problem än så länge. Kan tillägga att jag kör med chippet påslaget, har dok lagt orginalbioset på chippet. Disken innehåller en massa filer på c: som inte ska finnas på en orginaldisk, så det verkar inte heller påverka saken.
    Ska testa med en större HD senare i veckan och se om jag då blir bannad.

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jag har en chippad x- box med ett xecuterchip med en panel på fronten. Den har tre knappar. En för att stänga av chippet en för att ändra biosbank och en tredje för flashskydd.
    om man ändrar biosbank så försvinner allt inehåll från skärmen om man gör det när man ska spela på live kan live fortfarande söka igenom hårdisken då?

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    HoHo... Jag blev riktigt hårt bannad för nån dag sen när jag skulle köra Halo 2... det verkar inte bättre än att det e kört med Live o mod xbox... För det har funkat hur bra som helst i tills nu...
    Fattar inte vad det stora lipet ska va om.. dem spel man kör live är ju för fan inköpta o betalda för... så vafan ska det lipas om man har en moddad xbox då för?!?!?!?
    My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klaga hos konsumentverket, dom har säkert synpunkter på hur microsofts "avtal" fungerar. Om tillräckligt många klagar över oskäliga avtal osv kan det ju hända saker.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    LOL Hansi!
    Jag tror att dom har sin rygg helt fri när det gäller sånt här - jag har hört att av världens 10 största makter så är endast 6st nationer och de andra 4 är företag...var tror du microsoft hamnar?
    Var tror du svenska konsument verket hamnar?
    I vilket fall som helst så har de säkert utformat avtalet som man ingår (väl?) i samband med en prenumeration så att de har all rätt att stänga av en medlem om de anser att de inte uppfyller de krav på hårdvara som de har ställt upp. Jag har till och med läst en motivering på en hemsida (helt säkert microsoft sponsrad...eller så var de bara korkade ) att anledningen att chippade xboxar inte skulle tillåtas på Live! var att sådana användare fuskade genom att ha modifierade bilar, vapen etc vilket gjorde att de hade orättvis fördel....allt detta resulterar i att de säkerligen har ryggen fri att sparka ut så många de har lust med...idioterna!

    Är det fler som har problem med psxcare servern? ibland kommer man inte in och när man kommer in så är den svinseg alltid?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 22:37
  2. Switch för Live på OpenXbox
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-25, 12:41
  3. När krashar LIVE moddade boxar??
    By tudor in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 12:13
  4. funkar detta bios på v1.0 boxaR??
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 08:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •