precis köpt en fjärr. Finns det en shutdown knapp på fjärren eller måste jag gå in i menyn? Mvh
precis köpt en fjärr. Finns det en shutdown knapp på fjärren eller måste jag gå in i menyn? Mvh
det går inte att stänga av boxen med fjärren
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
det måste väl gå att lägga in shutdown kommando på en av knapparna? eller ?
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
Själv monterade jag ett NME-X-IR Mod så jag kan sätt på boxen med fjärren nu oxå. Skönt att slippa gå fram och trycka på knappen... Man har blivit bra lat...
http://www.gamefreax.de/GF_Page/modc...od_english.htm
Original inlägg av ktd
JUST VAD JAG SÖKER!!!! Vet du någon söm gör detta? Ja min lödkunskaper om det behövs är inte direkt dom bästa!
Vet att tråden är gammal men det skiter jag i
Har ett Xbox Crystal 1.6 och SmartXX
Jag har IR moddar liggande, så vi kan säkert fixa det åt dig. Maila.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Återkommer... kan du beskriva den lite?
IR-Modden består av ett chip och en IR-Diod. Man löder ett antal punkter på moderkortet och på nätdelen. Är man inte säker på lödning så bör man ta hjälp då vissa lödpunkter kan vara besvärliga för den ovane!Original inlägg av F@lken
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
ja jag har ett sånt chipp men får det fan inte att fungera, kör med powerknapp på dosan istället.
Inte att funka? Jag lödde in det och det funkar as bra. Nu skulle jag inte klara av att ha en box utan...
Så fort XBMC hänger sig eller när man ligger och kollar på Tv och vill kolla nått avsnitt Simpsons trycker man bara menu - select och boxen hoppar igång utan att man behöver resa sig och göra av med kalorier...
Var ska världen sluta om det fortsätter så här? Kommer vi tillslut att bygga en säng där allt man behöver finns inbyggt så att man aldrig ens behöver vrida på sig... Fy skam! Eller så är jag bara avundsjuk på er eftersom jag inte har någon ir-mod
Bookmarks