Har en XBOX med Xenium i som är uppdaterat till 2.0.1. Har haft den chippad i över 6 månader, den har stått på ett och samma ställe hela tiden utan att flyttas, så jag har svårt att tänka mig att nått skulle ha skakat loss. Problemet som sådant är att jag startade boxen med powerknappen och tryckte på eject bara nån bråkdel senare för att sätta i en skiva. Därefter hände ingenting... Ingen bild, inget ljud, nada! Stängde av, startade igång igen utan resultat. Testade sen att dra ur strömsladden, men då bootar den bara om 2 ggr för att sen komma till helt blank skärm och eject-ringen blinkar mellan rött och grönt. Enda jag ser som skiljer sig i övrigt är att jag hade ställt in att den röda dioden skulle lysa på chippet (något den ALLTID har gjort vid uppstart därefter), men nu lyser den grönt istället. Vad har hänt, vad ska/kan jag göra? Nån som har några goda idéer?
-*UPDATE*- Gav mig på att skruva isär boxen och ställde Xenium-chipet i recovery-läge, startade upp, blinketiblink, den stängde av, tillbaka till normalläge på chippet, och sen startade den som den skulle igen!
Hoppas mina "äventyr" kan hjälpa nån annan stackars panikslagen Xenium-ägare!
Bookmarks