Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vägrar starta, vad göra?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Unhappy Vägrar starta, vad göra?

Har en XBOX med Xenium i som är uppdaterat till 2.0.1. Har haft den chippad i över 6 månader, den har stått på ett och samma ställe hela tiden utan att flyttas, så jag har svårt att tänka mig att nått skulle ha skakat loss. Problemet som sådant är att jag startade boxen med powerknappen och tryckte på eject bara nån bråkdel senare för att sätta i en skiva. Därefter hände ingenting... Ingen bild, inget ljud, nada! Stängde av, startade igång igen utan resultat. Testade sen att dra ur strömsladden, men då bootar den bara om 2 ggr för att sen komma till helt blank skärm och eject-ringen blinkar mellan rött och grönt. Enda jag ser som skiljer sig i övrigt är att jag hade ställt in att den röda dioden skulle lysa på chippet (något den ALLTID har gjort vid uppstart därefter), men nu lyser den grönt istället. Vad har hänt, vad ska/kan jag göra? Nån som har några goda idéer?

-*UPDATE*- Gav mig på att skruva isär boxen och ställde Xenium-chipet i recovery-läge, startade upp, blinketiblink, den stängde av, tillbaka till normalläge på chippet, och sen startade den som den skulle igen!
    Hoppas mina "äventyr" kan hjälpa nån annan stackars panikslagen Xenium-ägare!
    Last edited by MrBosse; 2004-10-23 at 14:33.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Har samma problem men när jag trycker på recovery switchen så får jag upp en bild på chippet och så står det loading men sen händer inget mer.
    Vad göra?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    jag fick samma problem, den blinkade rött/grönt och var allmänt tjurig. Så jag öppnade boxen och satte på recovery mode med chippet. Men då bootar den iten alls på chippet, utan Microsoft loggan komemr upp under xbox logon. Stängde av recovery mode men den startar fortfarande på ms bioset. Är chippet paj?, har haft det i nån månad ungefär.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Alltså, som jag sa i början, i mitt fall så fick jag ingen bild alls. Då ställde jag switchen i recoverymode, startade upp den och lät den blinka och ha sig tills den stängde av sig av sig självt. Sen ställde jag tillbaka switchen i normalmode och körde igång igen. Allt detta förutsätter dock att man har recovery.bin ligger i roten på E:\. Möjligen kan det också funka ifall man har en skiva med den filen korrekt utbränd i DVD'n.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Ska testa att bränna recovery.bin på en skiva. Tror jag har recovery.bin på hddn i F:\
    Last edited by Mikolan; 2004-10-24 at 13:03.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    det funkade itne alls, men när jag tog bort chippet såg jag att en pin i pin headern hade åkt ner, ska löda om den och se hur det går

Ahh, bootar pp efter att ha lött om pin'en. Xenium Recovery mode botar up "Found From HDD" stänger av, bygegr ihop lådan och sätter migivardagsrummet och spelar lite ninja gaiden
    Last edited by Mikolan; 2004-10-24 at 14:23.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Found From HDD får jag med den stänger av sig men är fortfarande svart när jag sätter på den

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    bleh vilket slit, skulle koppla in LED'en och nu blinakr den och FRAGGar igen. Ska testa med recovery mode imorgon :/

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mikolan
    bleh vilket slit, skulle koppla in LED'en och nu blinakr den och FRAGGar igen. Ska testa med recovery mode imorgon :/
    Använder du lödfria adaptern så tror jag till 99% att du inte har bra kontakt nog. Se till att D0 sitter ordentligt sen så testar du med att pressar ner chippet mot lpc-punkterna samtidigt som du startar. Funkar det då vet du vad som är problemet.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    fått det att funka med leden inkopplad så nu tänker jag aldrig mer öppna boxen =P

btw nån som vet vart denna ska sitta?, ser ut som nå jord.:

Liknande diskussioner

1. Vad ska man göra??
    By Robbzki in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 17:29
  2. Vägrar starta, vad kan felet vara?
    By Crowl in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 19:27
  3. Vad ska jag göra med min box?
    By carpen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 00:51
  4. Vad behöver jag göra?