Har för mig något liknande...
men det känns väldigt onödigt nu när det är så lätt att sätta dit en 80mm chasi fläkt...
Har för mig något liknande...
men det känns väldigt onödigt nu när det är så lätt att sätta dit en 80mm chasi fläkt...
When there is no more room in hell the dead will walk the earth...
Köp en mellansladd . Så sätter du hårddisken på den ena och fläkten på den andra, en grenkoppling, helt enklelt. Så slipper du ingrepp på sladden.Original inlägg av Wizardspike
Last edited by ron; 2004-11-04 at 14:00.
Jag har kikat på xbox-scene 80-fläkt tut. Har lite frågor angående strömförsörjningen. Om man kopplar den mot 12 V så går den alltid på max så länge man inte kopplar en pot i serie. Men vad ger orginalkontakten för spänning? Med orginalkontakt kan man ju även ställa fläkten via mjukvara vilket jag ser som en fördel. Vad är fördelen med att koppla den till samma strömkälla som hårddisken?
Jag har en 1.6. xbmc säger 60 grader på både cpu o gpu(vad de nu är). evox och unleashed säger 64. Detta är då samtidigt. Varför?! Hur får ni reda på hur varm hårddisken är?
/ Hannes
Orginalkontakten är "strypt" så din fläkt kommer att jobba på 20% (om du inte har ändrat den inställningen). Om din temperatur ökar när du använder boxen och hamnar över 60C (tror jag) så ökar varvtalet automatiskt så boxen kommer ner i temp igen. Så att använda orginalkontakten kan vara en bra ide. Det här med att ansluta strömställare av olika slag känns rätt överflödigt.
Jag förstår inte ens varför man vill koppla in fläkten direkt på hd-uttaget. Då går den ju för fullt hela tiden, måste låta som faan. Man vill ju bara att den snurrar minsta möjliga!
En tystare fläkt har vanligvis lägre varvtal och luftströmning än orginalfläkten. Och skulle man då köra den med den strypta kontakten så kan man överhetta boxen rätt fort.Original inlägg av hannez
|| Xbox 1.6 ||
|| SmartXX ||
|| Evo X ||
|| Orginal HD ||
Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..
Men det skrevs ju att fläkten ökade i varv om boxen blev för varm?Original inlägg av bose
Bookmarks