Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: En gång för alla: Vad gäller vid fläkt byte??

Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Respekt
    21
    Har för mig något liknande...
    men det känns väldigt onödigt nu när det är så lätt att sätta dit en 80mm chasi fläkt...
    When there is no more room in hell the dead will walk the earth...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Wizardspike
    Det vore shyst... men hur kopplar du in den till HD-strömmen?? måste man byta kabel så man får mer jack lr hur??

PS: vart köpte du din fläkt ifrån??
    Köp en mellansladd . Så sätter du hårddisken på den ena och fläkten på den andra, en grenkoppling, helt enklelt. Så slipper du ingrepp på sladden.
    Last edited by ron; 2004-11-04 at 14:00.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag har kikat på xbox-scene 80-fläkt tut. Har lite frågor angående strömförsörjningen. Om man kopplar den mot 12 V så går den alltid på max så länge man inte kopplar en pot i serie. Men vad ger orginalkontakten för spänning? Med orginalkontakt kan man ju även ställa fläkten via mjukvara vilket jag ser som en fördel. Vad är fördelen med att koppla den till samma strömkälla som hårddisken?

Jag har en 1.6. xbmc säger 60 grader på både cpu o gpu(vad de nu är). evox och unleashed säger 64. Detta är då samtidigt. Varför?! Hur får ni reda på hur varm hårddisken är?

/ Hannes

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Orginalkontakten är "strypt" så din fläkt kommer att jobba på 20% (om du inte har ändrat den inställningen). Om din temperatur ökar när du använder boxen och hamnar över 60C (tror jag) så ökar varvtalet automatiskt så boxen kommer ner i temp igen. Så att använda orginalkontakten kan vara en bra ide. Det här med att ansluta strömställare av olika slag känns rätt överflödigt.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag förstår inte ens varför man vill koppla in fläkten direkt på hd-uttaget. Då går den ju för fullt hela tiden, måste låta som faan. Man vill ju bara att den snurrar minsta möjliga!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av hannez
    Jag förstår inte ens varför man vill koppla in fläkten direkt på hd-uttaget. Då går den ju för fullt hela tiden, måste låta som faan. Man vill ju bara att den snurrar minsta möjliga!
    En tystare fläkt har vanligvis lägre varvtal och luftströmning än orginalfläkten. Och skulle man då köra den med den strypta kontakten så kan man överhetta boxen rätt fort.
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bose
    En tystare fläkt har vanligvis lägre varvtal och luftströmning än orginalfläkten. Och skulle man då köra den med den strypta kontakten så kan man överhetta boxen rätt fort.
    Men det skrevs ju att fläkten ökade i varv om boxen blev för varm?

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  2. Messiah - En gång för alla...
    By Nikkoz in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 00:39
  3. Vad för kabel behöver jag?
    By gurra_g in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 10:30
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 04:50

Bookmarks

Behörigheter