Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Måla om XBOX:en

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    0

    Question Måla om XBOX:en

    Vill måla om mitt xbox men innuti på "locket" asså där jewelen är

    där är en stor plåt sak hur får man bort den!?



    Vad ska man använda för färg när man målar?

    Går det bra med nagellack???

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Motala
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Talking

    Citat Original inlägg av Olle44
    Vad ska man använda för färg när man målar?

    Går det bra med nagellack???
    Hahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    där är en stor plåt sak hur får man bort den!?
    om du kollar lite så ser du att det är som små "plast piggar" som sitter "igenom" plåtsaken...
    Där tar du en skruvmejsel om böjer bort benen som är fastklämda mot plast piggarna...
    sen ere bara att ta bort metal saken....

    Går det bra med nagellack???
    hahaha ....... teroetiskt sätt så skulle det väl gå men.... skulle nog inte bli så snyggt
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Olle44
    Vad ska man använda för färg när man målar?

    Går det bra med nagellack???
    ..........om du målar med nagellack vill jag se en bild på resultatet.......helst en bild efter att du tappat en handkontroll på boxen............sen gärna en bild av kvittot och till sist en bild på dig när du står inne på kicks och köper tio flaskor nagellack
    HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!
    Detta är min signatur

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Vad skrattar ni åt ?
    Är ni medvetna om att nagellack är termoplast, precis samma material som GM använde på sina amerikanare från år 92 och bakåt. Termoplast ja.

    Så att måla med nagellack är bara dåligt på ett sätt, och det är för att det är dyrt. I övrigt skulle man kunna beställa en 5 liters dunk med termoplast för 500:-, 5 liter nagellack kostar OFANTLIGT mycket pengar. Men det är samma produkt. eller så kan man beställa termoplast i små gryn, man får dom i säckar, så smälter man ner dom, lägger dom i gjut och låter stelna. Tada...

    Men iaf du ska inte måla med termoplast, fast det inte var fel tänkt av dig.
    En 2k(2 komponent) akryl kan du använda. Men du måste först slipa ner boxen med fint slippapper typ p600, sen p1200. Sen kan du lacka den hur du vill.

    Några märken är du pont, ici, autocolor mm mm.
    Oftast behöver man en sprutpistol till dessa färger, har du inte det så blir det att köpa färg på burk så du kan spruta på det, närmaste OK mack har det.
    Kolla runt lite på internet så hittar du nog ditt svar.


    Lycka till..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ja jag kan juh säga så här, att använder du inte termoplast när du målar skiten, så kommer det spricka i vilket fall som hellst, om du tappar en dosa på, det kan jag lova dig.


    Citat Original inlägg av mjao
    ..........om du målar med nagellack vill jag se en bild på resultatet.......helst en bild efter att du tappat en handkontroll på boxen............sen gärna en bild av kvittot och till sist en bild på dig när du står inne på kicks och köper tio flaskor nagellack
    HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Goodfellah
    Ja jag kan juh säga så här, att använder du inte termoplast när du målar skiten, så kommer det spricka i vilket fall som hellst, om du tappar en dosa på, det kan jag lova dig.
    ja min erfarenhet säger iaf mig att nagellack spricker men ja kan säga dig att på de boxar jag träffat på så spricker inte lacken om man släpper en handkontroll på dem. Vad fan som definierar termoplast har jag ingen aning om, (så det kanske är det jag använt) men spricker gör inte lacken iaf.
    Detta är min signatur

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Förklara då för mig vad det är för lack på den Xboxen ?
    Om du står upp och har boxen på golvet och släpper dosan på consolen, så kanske den inte spricker men det blir ett jack.

    Och föresten, om någon lack spricker över huvud taget, så är det ett föbannat fåligt underarbete, det kommer inte spricka med NÅGON lack, möjligtvis att det kommer bli ett jack igenom lacken. Har du skit under lacken så kanske den spricker

    Varför skulle nagellack spricka för den delen. Har du sett ett fruntimmer med sprucken nagellack nån gång, nej man måste använda starka lösningsmedel för att fo bort nagellack.

    Termoplast håller bättre än vanlig lack, eftersom det är just en plast.
    Kom inte och säg att en vanlig lack håller bättre för då snackar du skit. ursäkta språket.

    Killen frågade vad han skulle måla med, han bad inte om att bli utskrattar, i själva verket hade han mer rätt än ni, teoretiskt sätt.
    Last edited by Goodfellah; 2004-11-04 at 17:39.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Goodfellah
    Förklara då för mig vad det är för lack på den Xboxen ?
    Om du står upp och har boxen på golvet och släpper dosan på consolen, så kanske den inte spricker men det blir ett jack.

    Och föresten, om någon lack spricker över huvud taget, så är det ett föbannat fåligt underarbete, det kommer inte spricka med NÅGON lack, möjligtvis att det kommer bli ett jack igenom lacken. Har du skit under lacken så kanske den spricker

    Varför skulle nagellack spricka för den delen. Har du sett ett fruntimmer med sprucken nagellack nån gång, nej man måste använda starka lösningsmedel för att fo bort nagellack.

    Termoplast håller bättre än vanlig lack, eftersom det är just en plast.
    Kom inte och säg att en vanlig lack håller bättre för då snackar du skit. ursäkta språket.

    Killen frågade vad han skulle måla med, han bad inte om att bli utskrattar, i själva verket hade han mer rätt än ni, teoretiskt sätt.
    Ja inte har jag hävdat att det inte skulle bli ett jack i boxen om jag släpper en kontroll på den (det är trots allt plast) men jag har inte använt "termoplast" och inte spricker "skiten" iaf, vilket du påstår
    använder du inte termoplast när du målar skiten, så kommer det spricka i vilket fall som hellst, om du tappar en dosa på
    Däremot så vet jag att om man lackar exempelvis ett mobiltelefonskal med nagellack så kommer det efter att ha torkat in ordentligt ha stora tendenser till att spricka (och då talar jag inte om att lösa upp nagellacken utan om sprickor). På detta tycker jag att nagellack verkar väldigt kladdigt, jobbigt att hantera och svårt att få slätt över stora ytor. Jag har dock inga väldiga referenser att använda mig av utan talar utav egen erfarenhet när jag rekommenderar lack och jag tycker inte att killen ska sitta och lacka sin box med nagellack iaf.

    Att jag skrattar åt honom har att göra med att jag skulle tycka att det var väldigt komiskt att se en vilsen kille plocka en massa nagellack inne i en kosmetikabutik.
    Nu börjar jag dock bli lite irriterad av att du beter dig. vill du invända mot mig kan du väl dela med dig av dina erfarenheter lite smidigare istället för att häva ur dig massa onödigheter.
    Detta är min signatur

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det värsta jag vet är när folk skrattar och hånar andra när dom ställer frågor, hur skall man veta hur man ska gå till väga och måla den, sen tappar man nog tillslut lusten, när inte bara en, utan 2 sycken skrattar och hånar nån på det viset. Detta är ett forum, om han kunde allt om hur man målar och moddar en xbox skulle han aldrig ha gått med här.
    Du kunde gjort ditt svar till han så enkelt som att du bara tala om att det blir dyrt att måla med nagellack och att det inte blir särskillt bra kvalite, och att det inte kommer se särskillt bra ut om man målar med en nagellack pensel.

    Och du skrattar åt han och skulle tycka det var komiskt, det är inte säkert att han tycker det är särskillt komiskt.

    Jag tycker att det är du som betett dig dumt åt.
    Försök att vara lite sympatisk mot dom som kanske kan mindre än du så ska du nog se att det blir trevligare stämmning.Jag har kollat runt lite på detta forum och det är inte första gången jag ser detta.
    Va lite trevligare mot nybörjarna, alla är där nån gång.

    Man blir behandlad, som man själv behandlar andra.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    jo men man ska inte alltid göra allt allvarligt utan kanske lätta upp stämningen lite ibland och jag skrattade ju inte direkt åt honom utan åt visionen av en kille inne på kosmetikabutiken. Men i stort har du rätt och jag ber om ursäkt
    Detta är min signatur

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    TÄnkte bara höra, måste man släppa dosan på konsollen ?;-)
    //Ge aldrig upp, det ska funka!!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Helst kasta den, från långt avstånd

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av manchX
    TÄnkte bara höra, måste man släppa dosan på konsollen ?;-)
    det är bättre än att kasta ut hela konsollen genom fönstret iaf
    Detta är min signatur

Liknande diskussioner

  1. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:42
  2. få "dyndns" att funka på xboxen
    By The Game in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 16:40
  3. 10.1 Tips för er som vill måla er xbox! (av mEn mAn)
    By mEn_mAn in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 17:33
  4. Måla om boxen.
    By Tiear in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 15:58
  5. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •