Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: HDLoader Jumper Setting?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

HDLoader Jumper Setting?

Halloj.

Jag använder följande metod för att spela med HDLoader, jag använder PCn för att föra över spel.

Nu till det viktiga, hur ska jumpern vara inställd när man har HDLoaders Hårddisk i datorn?
    När HDLoader är insatt i PS2 så ska den vara inställd på Master, så står det i manualen. Inga problem där.

Första gången jag hade HDLoaders Hårddisk i PCn så var det inga problem, jag tog helt enkelt bort jumpern så att den blev Slave (Datorns hårddisk är satt som Master på jumpern), datorn hittade hårddisken utan problem.

Men nu andra gången jag hade HDLoaders Hårddisk isatt så hittade datorn INTE någon extra hårddisk (således hittade heller inte winhiip någon HDD). Det spelade ingen roll hur jag ändrade jumprarna, den vägrade hitta hårddisken.

Vad är problemet och HUR kopplar ni in era HDLoader diskar när ni ansluter dem till datorn, IDE Premiär/Sekundär och vilka jumperinställningar (samt annat som jag ev. skulle behöva veta)?

Tack på förhand.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Man kopplar den som master eller slave som vanligt i datorn beroende på om man redan har en disk på Idekabeln redan eller ej. Om inte datorn hittar disken så är det antagligen fel på IDE-kabeln, jumperplaceringen på den redan befintliga disken i datorn eller PS2-disken eller hårdvarufel på disken i sig. Jag kör själv utan problem med en extern USB-låda och då är den strappad som master.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av danne.sk
    Man kopplar den som master eller slave som vanligt i datorn beroende på om man redan har en disk på Idekabeln redan eller ej. Om inte datorn hittar disken så är det antagligen fel på IDE-kabeln, jumperplaceringen på den redan befintliga disken i datorn eller PS2-disken eller hårdvarufel på disken i sig. Jag kör själv utan problem med en extern USB-låda och då är den strappad som master.
    Tack för svaret.

Jag blir konfunderad över att den fungerade första gången men nu vägrar fungera (det borde ju eliminera både hårdvarufel och kabelfel?)? Allt jag gjort sedan första gången är att lägga in fler orginalspel?

Jag får prova att koppla in den i min huvuddator, lite struligt då den inte har några lediga IDE platser kvar.

Tack iallafall.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Kolla hur disken som kommer att sitta på samma kabel är inställd. Är den inställpå cable select så har det betydelse vart PS2-disken sätts på kabeln.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och vissa diskar byglas ju speciellt för t.ex. "master with slave present" eller "master without slave present" vilket innebär att man kanske måste bygla om den första hårddisken när man kopplar in nästa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    hittade du lösningen till ditt problem? för nu verkar jag ha samma stoppar in den i datorn värken winhip eller hdl dump hittar disken...men i ps2an så fungerar den utan problem..provade sätta in annan hdd i datorn samma kablar samma inställningar, och den funnkade.....ett skumt problem :P

Liknande diskussioner

1. Faq
    By spel in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 23:21
  2. Direkt boota HDLoader utan skiva!
    By Shadoph in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 15:05
  3. HDLoader Frågor!
    By hdloader in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 17:19
  4. Erfarenheter med HDLoader och Messiah 2
    By psp in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 22:15
  5. Begagnad HDloader från PSXcare???
    By Veckans in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 18:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner