Hej PSXCare och alla andra!
Låt mig berätta vad som kan hända när man köper begagnat.
Jag köpte en begagnad PS2:a i början av augusti....jag har inte använt den än. Det visade sig att den jag köpte den av hade använt den som damsugare och att laserhuvudet var förstört. Själv hävdar förstås säljaren att han inte spelat något på den och att den stått ouppackad på en hylla utöver de tio timmar han spelat med den. Ingen kritik mot PSXCare, jag tror att säljaren ljuger och att PSXCare levererade en damfri maskin till säljaren i maj.
Hur som haver, efter goda kontakter med PSXCare får jag rådet att skicka in basenheten för en laserjustering...då visste jag inte att den använts som damsugare, bara att den inte klarade att läsa några skivor. Jag bad om en garantireparation och efter ca: 2 veckor kom en returlapp...tyckte detta var långsamt dock....men men semestertider...man får ju vara överseende.
PSXCare ringer efter några dagar ytterligare och meddelar damsugarstatus och att inga garantier gäller när man inte skött om sin maskin....blir naturligtvis arg och ringer upp säljaren som inte vill ha med saken att göra.....fan ytterligare 1300 spänn i kostnadsökning utöver de 6000 jag betalat för maskinen......ja ja....jag vill spela och mina 3 barn förpestar ändå livet för mig för att inte de spelar så jag ringer upp Markus och meddelar att de ska reparera maskinen och att jag betalar de 1300:-.
Efter ungefär två veckor ringer jag och hör hur lång tid jag måste vänta.....Kommer inte ihåg med vem jag pratade med men han kunde inte hitta maskinen och teknikern var sjuk, så om jag kunde ringa igen imorgon......samma visa imorgon.....samma visa dagen efter detta....ringer på helgen....bara telefonsvarare.....skickar ICQ......inget svar.....skickar mail......inget svar.....Nu börjar jag bli ganska less...
Riger PSXcare igen, fortfarande ingen som kan hitta maskinen....tror att det var Markus jag pratade med igen....han bad mig ringa efter klockan 18:00, hmmmm Markus måste ha glömt att det bara är en telefonsvarare efter klockan 18:00. Jag river och sliter mitt hår.....Ringer i Lördags igen....klockan 13:30 bara telefonsvarare....
Idag äntligen får jag tag i Markus igen...efter att ytterligar en gång blivigt uppmanad att ringa senare på kvällen. Markus är tjänstvillig så jag tänker ja ja ja det är väl ingen mening med att skälla än....vi får se vad som händer...klockan är 17:30. Nu har basenheten tillbringat ungefär 4 veckor i PSXCares fina vård och det är väl ungefär 1 och en halv månad sedan jag köpte den här underbara underhållningsmaskinen.
Markus kan inte hitta maskinen heller på lagret....jag hör någon säga i bakgrunden "Är det han?" Jag hör dock inte Markus bekräfta....det kan ju vara någon annan besvärlig kund som förpestat PSXCares dag? Markus verkar inte kunna hitta maskinen.
Markus bekräftar mitt telefonnummer och säger att han bara ska ringa sin chef.....Varför då tänker jag? Men jag hinner dock inte fråga innan Markus säger att han ska ringa upp mig omedelbart efter igen. Jag tänker att då får jag väl reda på vad allt rör sig om.
Klockan går.....ingen ringer. 18:30 försöker jag ringa upp igen....bara telefonsvarare.
Nu ger jag upp!!!!!!!!!!! Jag skiter i PS2r, jag skiter i barnens gnäll, jag skiter i min egen lust att spela, jag skiter i att jaga PSXCare och fram för allt jag skiter i att tycka synd om mig själv.
PSXCare jag förväntar att någon hör av sig till mig imorgon bitti på telefonnummer 0709784325 alternativt hemma på 041515890 eller till mitt arbete 0462227095.
Om min basenhet är reparerad förväntar jag mig också att den skickas hem till mig med en avsevärd kompensation i form av tillbehör eller kostnadsreduktion.
Om min basenhet inte är reparerad förväntar jag mig också att den skickas hem till mig omedelbart så att jag kan vända mig till någon annan för att få den reparerad och att jag kompenseras för den skada jag och min familj fått utstå, samt den insats jag gjort för att jaga er.
Fy fan vad jag är trött på begagnade köp....tror inte jag ska köpa något begagnat på bra länge.
Ha en trevlig kväll alla läsare.
Med inte så vänliga hälsningar från en inte så gladlynt Skåning
Hans Nielsen
Hans.Nielsen@bygg.lu.se
Bookmarks