Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: ARG...över PSXCare och en massa andra saker

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Hörby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Thumbs down ARG...över PSXCare och en massa andra saker

    Hej PSXCare och alla andra!

    Låt mig berätta vad som kan hända när man köper begagnat.

    Jag köpte en begagnad PS2:a i början av augusti....jag har inte använt den än. Det visade sig att den jag köpte den av hade använt den som damsugare och att laserhuvudet var förstört. Själv hävdar förstås säljaren att han inte spelat något på den och att den stått ouppackad på en hylla utöver de tio timmar han spelat med den. Ingen kritik mot PSXCare, jag tror att säljaren ljuger och att PSXCare levererade en damfri maskin till säljaren i maj.

    Hur som haver, efter goda kontakter med PSXCare får jag rådet att skicka in basenheten för en laserjustering...då visste jag inte att den använts som damsugare, bara att den inte klarade att läsa några skivor. Jag bad om en garantireparation och efter ca: 2 veckor kom en returlapp...tyckte detta var långsamt dock....men men semestertider...man får ju vara överseende.

    PSXCare ringer efter några dagar ytterligare och meddelar damsugarstatus och att inga garantier gäller när man inte skött om sin maskin....blir naturligtvis arg och ringer upp säljaren som inte vill ha med saken att göra.....fan ytterligare 1300 spänn i kostnadsökning utöver de 6000 jag betalat för maskinen......ja ja....jag vill spela och mina 3 barn förpestar ändå livet för mig för att inte de spelar så jag ringer upp Markus och meddelar att de ska reparera maskinen och att jag betalar de 1300:-.

    Efter ungefär två veckor ringer jag och hör hur lång tid jag måste vänta.....Kommer inte ihåg med vem jag pratade med men han kunde inte hitta maskinen och teknikern var sjuk, så om jag kunde ringa igen imorgon......samma visa imorgon.....samma visa dagen efter detta....ringer på helgen....bara telefonsvarare.....skickar ICQ......inget svar.....skickar mail......inget svar.....Nu börjar jag bli ganska less...

    Riger PSXcare igen, fortfarande ingen som kan hitta maskinen....tror att det var Markus jag pratade med igen....han bad mig ringa efter klockan 18:00, hmmmm Markus måste ha glömt att det bara är en telefonsvarare efter klockan 18:00. Jag river och sliter mitt hår.....Ringer i Lördags igen....klockan 13:30 bara telefonsvarare....

    Idag äntligen får jag tag i Markus igen...efter att ytterligar en gång blivigt uppmanad att ringa senare på kvällen. Markus är tjänstvillig så jag tänker ja ja ja det är väl ingen mening med att skälla än....vi får se vad som händer...klockan är 17:30. Nu har basenheten tillbringat ungefär 4 veckor i PSXCares fina vård och det är väl ungefär 1 och en halv månad sedan jag köpte den här underbara underhållningsmaskinen.

    Markus kan inte hitta maskinen heller på lagret....jag hör någon säga i bakgrunden "Är det han?" Jag hör dock inte Markus bekräfta....det kan ju vara någon annan besvärlig kund som förpestat PSXCares dag? Markus verkar inte kunna hitta maskinen.

    Markus bekräftar mitt telefonnummer och säger att han bara ska ringa sin chef.....Varför då tänker jag? Men jag hinner dock inte fråga innan Markus säger att han ska ringa upp mig omedelbart efter igen. Jag tänker att då får jag väl reda på vad allt rör sig om.

    Klockan går.....ingen ringer. 18:30 försöker jag ringa upp igen....bara telefonsvarare.

    Nu ger jag upp!!!!!!!!!!! Jag skiter i PS2r, jag skiter i barnens gnäll, jag skiter i min egen lust att spela, jag skiter i att jaga PSXCare och fram för allt jag skiter i att tycka synd om mig själv.

    PSXCare jag förväntar att någon hör av sig till mig imorgon bitti på telefonnummer 0709784325 alternativt hemma på 041515890 eller till mitt arbete 0462227095.

    Om min basenhet är reparerad förväntar jag mig också att den skickas hem till mig med en avsevärd kompensation i form av tillbehör eller kostnadsreduktion.

    Om min basenhet inte är reparerad förväntar jag mig också att den skickas hem till mig omedelbart så att jag kan vända mig till någon annan för att få den reparerad och att jag kompenseras för den skada jag och min familj fått utstå, samt den insats jag gjort för att jaga er.

    Fy fan vad jag är trött på begagnade köp....tror inte jag ska köpa något begagnat på bra länge.

    Ha en trevlig kväll alla läsare.

    Med inte så vänliga hälsningar från en inte så gladlynt Skåning

    Hans Nielsen
    Hans.Nielsen@bygg.lu.se

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har full koll på var din PS2 finns någonstans, däremot har jag haft mer att hålla i huvudet än jag klarar av att hantera så jag har inte haft full koll på om du ville att vi skulle reparera din PS2 eller inte då hela ärendet verkade ganska "infekterat" sist jag hade kontakt med de inblandade.

    Vi har även saknat något så trivialt som den tryckluft på burk vi brukar använda vid rengöring då det är jag som brukar se till att sådant beställs vid behov och jag inte hunnit med. Nu har jag åkt förbi claes olsson och införskaffat några burkar.

    Vi reparerar den till självkostnadspris, förhoppningsvis mår den bra igen efter en halvtimmes rengöring. Jag skall be killarna ta några kort med digitalkameran så får du se hur "oanvänd" den är...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Hörby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Hej Hansi!

    I så fall är du felunderrättad.

    För två till tre veckor sedan, när jag blev uppringd av någon av era tekniker blev jag upplyst om att den redan var rengjord och kalibrerad men att detta inte fungerade och att lasern behövde bytas till en kostnad om 1000:- plus frakt.

    Hur hänger detta ihop?????

    Hans

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Isåfall minns jag fel, kan lätt bli så med den mängd ps2 m.m. som passerar varje dag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Hörby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Hej Hansi!

    Tack för ditt svar, men jag är inte längre intresserad av vad det kostar utan bara näääääär den blir färdig... Enligt staussidan på er hemsida har ni ju jobbat undan den värsta högen. Varför har min maskin bara blivit liggande och varför har jag inte kunnat få besked av varken dig eller någon annan? Jag har ju faktiskt pratat en två eller tre gånger med dig under tiden och det är du som har hänvisat till att du inte haft koll på maskinen utan att jag skulle prata med en tekniker.

    Hans

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    När det finns mer att göra än vad man hinner med så hamnar ärenden som inte går att "fixa" på någon timme lätt vid sidan om. Det har väl med hur människan fungerar att göra, speciellt om valet står mellan att sitta en hel dag med en knepig laser eller ägna dagen åt att montera 10st Messiahchip för att det inte skall bli ett berg av väntande jobb.

    Jag skall se till att din PS2 prioriteras.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Hörby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face

    Hej Hansi!

    Vet inte om jag borde säga tack....men jag gör det i alla fall.

    Hans

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Perfektion är en förolämpning mot gudarna, man får stå ut med att vi inte har full koll på allt i alla lägen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Post

    Intressant det där om rengöringen. Vi vet att ps2 är en otroligt känslig maskin i många aspekter. Jag har en PS2 med ett messiah och ett dvd-chip installerat. Denna köpte jag förra sommaren för 6000kr (då med neo 2.2+AR2). Jag uppgraderade för inte så länge sedan till messiah och har under denna tid upplevt tonvis med problem. Konsolen har i princip gått sönder varje gång jag har flyttat på den en längre sträcka, dvs tex till en kompis.

    Jag har skickat in på lagning totalt 5 ggr och har räknat ut att jag har laggt ut över 11000kr på konsolen totalt (jag har betalat för varje sak ni har lagat). När jag bytte ut neo2.2 till messiah hade jag upplevt problem med cd-driven och då handlade det givetvis om damm. Rengöra gick inte så då fick jag lägga ut 2000kr på en helt ny laserenhet. Då är min fråga, var det för att ni inte hade någon tryckluft inne som det "inte går att rengöra" lasern?

    Jag har ännu en fråga kom jag just på. Konsolen är trasig igen och den startar inte ps2/ps1-backuper som den ska, ibland vill den ha ps2-backuper i ps1-läge och ibland startar de inte alls + att i vertikalläge så hakar släden upp sig ibland och vill inte komma ut. Behöver jag betala något om jag skickar in för reparation och jag inte har någon garanti kvar? Tack på förhand.

    Sedan så har jag förståelse för belastningen i verkstaden. Det finns ju faktiskt ett skäl till att ni har så många konsoler för moddning där varje dag.
    -;^Rez^;-

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är inte alltid det räcker med rengöring. PS2:an som diskuterades i denna tråd fick en ny laser trots att vi ägnade ett par timmar åt att rengöra lasern.

    När det gäller garantiåtgärder så gäller följande på PS2 köpta från oss:

    1 års garanti
    Garantin gäller givetvis inte om apparaten inte är onormalt nersmutsad, vårdslöst hanterad e.dyl.

    Vi kan inte lämna garantier utöver det som normalt gäller för en PS2: Hela och rena ORIGINAL-skivor skall gå att starta. Vi kan alltså inte garantera att hembrända skivor m.m. skall fungera 100% perfekt (beroende på lasern, självklart garanterar vi chippet) då det inte ingår i apparatens specifikationer att den skall kunna läsa sådana skivor överhuvudtaget.

    Problem som beror på att någon lödanslutning på chippet lossnat åtgärdas med "livstids garanti". Då chipen monteras på lödpunkter som i vissa fall egentligen är extremt olämpliga (t.ex. processorbenen på en V3, BIOS-benen på alla modeller) så får man faktiskt vara beredd på att det ibland förekommer att lödningar släpper och att man då får stå ut med att vara utan sin PS2 någon vecka för att få det åtgärdat - utan kostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Garantin gäller givetvis inte om apparaten inte är onormalt nersmutsad, vårdslöst hanterad e.dyl.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Så garantin gäller alltså bara om maskinen är onormalt nedsmutsad etc.? Menar du inte tvärt om?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Post

    Ah okej. Tack för den informationen Hansi. Då får jag hoppas på att det är någon lödning som har släppt (vilket det troligen är). Du har övertygat mig om att det är fairplay angående dammet också . Då skickar jag in mitt ps2 på måndag den 7e oktober för lagning och rgb-moddning och macrovision moddning. Förresten, vad tar ni för dessa Hansi? Stefan, förmodligen felskrivning.
    -;^Rez^;-

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    RGB-mod skall ingå i våra moddningar, har vi glömt göra den i din PS2 så fixar vi det utan kostnad. Makro-off chip kan vi också sätta i utan extra kostnad som kompensation.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Smile

    Låter bra, det uppskattas verkligen. Då med lite tur att det bara är en lödning / sladd som har släppt så behöver jag bara betala frakten. Jag vill inte påstå att maskinen har råkat ut för fysiskt våld el. dylikt för jag har varit mkt försiktig. Skickar imorgon..
    -;^Rez^;-

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Massa frågor...
    By Shadoph in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 15:01
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Chip är olagligt, PSX care och alla andra är oseriösa
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2001-12-15, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •