Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem med Xbox Saves Manager

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Problem med Xbox Saves Manager

    Jo jag har en "sparfil" (.zip) som jag tankade från xbox-saves.com samtidigt som jag tog hem programmet.
    När jag startar XSM kan jag koppla upp till xboxen men den hittar inte några sparfiler! (vilket borde finnas).
    Jag har prövat att föra över den zippade, nedladdade, filen till boxen och programmet säger "Transfer complete" men xboxens ruta är fortfarande tom och givetvis går filen inte att ladda i rätt spel sedan.

    Vad gör jag fel? Jag har ändrat "Region" till "Europe" både i inställningarna och på sparfilen. Jag har prövat att föra över bara undermappan och hela spelmappen till boxen - utan resultat!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    dash?

    vad kör du för dashboard? Jag fick problem när jag körde xbmc som dash.. då bytte jag tebax till evo-x o då såg ja alla mina saves igen

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag kör med Avalaunch. Xbmc?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    mm jag kör xbox media center som dash, förresten så kan man väl i avalanche ladda ner saves direkt från xboxen?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    När jag startar boxen står det Evo-X uppe i vänstra hörnet, sen Avalaunch-bilden sedan kommer man in i menyn där det finns "XBMC" som är typ mediaspelaren.
    Så jag antar att jag har Xbmc. Hur byter jag till Evo-x?
    Avaaunch har, vad jag förstått inte möjlighet att ta emot sparfiler via FTP. Vet du vilket program som skulle göra det isåfall?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    asså xbmc har ftp stöd, tror man får gå in i config filen o skriva in ett ip nummer eller att den ska få en från en dhcp

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Det kan inte vara så att den mappar annorlunda? För i evo-x så mappar den partionerna som "C" och i xbmc mappar den som "C:". Tycker det låter ganska troligt.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Aelrik
    När jag startar boxen står det Evo-X uppe i vänstra hörnet, sen Avalaunch-bilden sedan kommer man in i menyn där det finns "XBMC" som är typ mediaspelaren.
    Så jag antar att jag har Xbmc. Hur byter jag till Evo-x?
    Avaaunch har, vad jag förstått inte möjlighet att ta emot sparfiler via FTP. Vet du vilket program som skulle göra det isåfall?
    Unleash-X fixar att ta hem saves direkt till boxen. (Under förutsättning att boxen har kontakt med internet vill säga.)

Liknande diskussioner

  1. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:08
  2. Lite problem med X.B.I.T.
    By themiffo in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 19:29
  3. Problem med avstängning av FTP i XBOX
    By DagaZ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 08:34
  4. Lumpen problem med svartvit xbox :)
    By Roger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 11:36
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •