Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjälp !!!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Unhappy Hjälp !!!

Min Xbox vill inte starta , den stannar o visar felmedelandet om Customer Service med Nummer 16 som fel mess.. vilket är Dashboard..... satt i skivan Superdisc3.7 rc8 men inget händer.....?? ngn som har en lösning te mitt problem , tacksam för all hjälp......

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fixa ditt chip, det har lossnat tror jag
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Har kollat runt en hel del på olika frågor o svar , testat allt som verkat vara samma fel som mitt eller åt det hållet... chippet satt kvar..... testat boota med dvd-r & cd-rw ( Superdisc3.7 ) --- kallstartar jag den så kommer det et piip ljud... den gör så 2 gånger sen 3dje gången börjar den blinka grönt-rött.... tv rutan NADA... när jag hållt på ett tag då börjar jag få upp Messet fel kod 16....

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Unhappy

har nu testat Superdisk på många olika skivor dvd-rw e den som stannar ca 20-30 sekunder vid Xbox loggon innan den poppar fram på fel messet ( 16 ) undrar nu bara om det e ngn som vet ifall chippet kan vara trasigt ?? för den e inte lös iaf... testat sätta in en annan hd osså men då händer ingenting.... tacksam för alla svar ( vill bara veta med säkerhet innan jag klipper bort chippet )

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Unhappy

Har nu även tagit bort chippet , men fortfarande samma sak ?? o superdisk vill den inte ta emot...... provat även Superdisk 3,6

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. hjälp - kan jag inte chippa mitt PS2 ??
    By nisselon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:34
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner