Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xecuter [X2 -> X3]

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Xecuter [X2 -> X3]

Hej!
    Barnen har en XBOX (original-HD) med SmartXX-chip (3327 firmware) och bootar på Xecuter2 4983 och allt fungerar OK.
    Ser nu att Team Xecuter har släppt BIOS X3 1957 och nu undrar jag om detta BIOS fungerar med SmartXX och om det är nå'n fördel med att flasha in detta?

X2 4983 finns i två verisoner (en för original-HD och en för större HD, 4983.06 och 4983.67) men X3:an finns bara i en version (ok, två versioner men det ena är endast för XBOX 1.6). Innebär detta att versionen för 1.0-1.5 fungerar med alla HD-storlekar?

Tacksam för svar på dessa frågor!

m.v.h.
    Johan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    X3 bioset fungerar vad jag förstått (har inte brytt mig om att testa) med X3 chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Kunde inte låte bli...

...så jag flashade in X3 i en 1Mb bank, men boxen vägrar boota på detta utan stänger av sig.
    Så Hansi hade väl rätt som vanligt... ;-)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    Jag flashade också in i min box för några dagar sedan...Står ju ingenstans att den bara är för X3 chip...Så jag flashade in den och som backvall sa så stänger boxen bara av sig så jag fick flasha om till X2 4983 igen :P Dåligt av Xecuter tycker jag :O

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner