Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Auto boot med Xenium

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Auto boot med Xenium

Inte så bra rubrik kanske men:

Jag har en xenium moddad box flashad med xecuter. Boxen funkar felfritt men varje gång jag startar boxen öppnas xeniums egna meny och jag måste själv välja vilket bios jag ska boota. Jag skulle däremot vilja att boxen direkt skulle ladda xecuter utan att gå in i xeniums egna meny. Under launch menyn finns det ett option som heter default item, men klickar jag där och väljer xecuter händer det ingenting vid nästa reboot. Under settings finns det ett option som heter instant boot men även om man bockar i "on" händer det ingenting. Nu är jag slut på ideer och undrar ifall någon annan kan hjälpa mig.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Angry

Typiskt precis när jag submitta frågan märkte jag att optionet instant boot inte hade varit i kryssat. Typiskt... nå det löste sig. :-D

Lite onödigt tråd.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    om man nån gång skulle vilja gå tillbaka till xenium OS, hur gör man då? om man har tagis xecuter som default
    |Xbox|
    |Xenium Ice|
    |80 GiB HDD|
    |Xlink: svanfors|

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Genom att hålla in eject knappen i ung. en sekund så att boxen startas, obs eject knappen, så då kommer man in i xenium menyn.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Behöver inte ens hålla inne den...bara att starta med den så kommer Xenium OS upp...på power startar den med default bios...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Instant Boot med Xenium

Citat Original inlägg av Fl3x
    Typiskt precis när jag submitta frågan märkte jag att optionet instant boot inte hade varit i kryssat. Typiskt... nå det löste sig. :-D

Lite onödigt tråd.
    Inte alls onödigt, jag har precis det här problemet och har INTE fått det att funka. Vad är det som ska vara kryssat?
    Jag är ganska novis på detta, men har sökt MYCKET, men inte hittat svaret på just den här frågan. Allt funkar, men jag lyckas inte boota direkt in i EvoX.

Hjälp!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Det löste sig, tryckte på eject, istället för powerknappen. Med powerknappen kom man direkt in i EvoX!

Liknande diskussioner

1. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 18:37
  2. Stora problem med flashning från CD-RW
    By Kongo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 19:39
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-09, 00:41
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X