Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: behöver en del hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    behöver en del hjälp

    ja satt o kolla på nätet o såg hdloader o tänkte att ja bara måste ha de nu när min dvdrom i ps2 har näst intill krashat ,

    ja har en SCPH-30004 ps2 me modchip av nått slag.

    Ja undrar om ja möjligtvis bara kan köpa en nätverks adapter o ta min 120gb maxtor hdd som ja har i datorn o på nått sett formatera den via datorn o sköta all överförning via datorn istället för med en hd loader cd eftersom min ps2 rom typ har krashat och sen också om det är möjligt att koppla min ps2a till min router o överföra spel o ta bort dom lätt via FTP grejjset ?

    så om non snäll person skulle kunna säga allt steg för steg hur ja ska göra så skulle de vara shysst, ja har tankat en massa filer så ja har :

    filepackab, cd.dvd gen 1.50+iso-builder cd-genPS2 , ExecFTP0_67, hdloader exploit , titlemanfrontend och winhiip

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du måste ha en HDL skiva att boota med eller det installerat på minneskortet för att köra med disken. Det går bra att formattera & föra över spelen genom att koppla disken till datorn. Hur du gör får du läsa om i forumet eftersom det skrivit om massor av ggr.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. Snälla, jag behöver hjälp med hdloader!
    By Samiuss in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 16:02
  2. Nybörjare behöver verkligen hjälp
    By smsucha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 19:21
  3. En nybörjare behöver hjälp!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 19:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •