Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nybörjarhjälp med HDloader

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Nybörjarhjälp med HDloader

    Hej!
    Jag är precis dum på det här, behöver nog en steg-för-steg om hur jag får det hela att funka.

    Jag har DMS3v9, en 40gigsdisk, lyckades installera hdloader en gång och rippa in ett spel (orginal), men nu går skiten inte igång.

    Finns det någon som kan tala om hur man, helt från början med formatering och allt, gör fr att få ihop det hela? samt vilka program man ska använda och hur på pc-sidan för att kunna nätverka över spel?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Sök på forumet allt finns redan i massor av trådar, orkar inte skriva info hur många ggr som helst.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nu är det ju så att jag letat igenom forumet (och många andra) i jakt på information. Visst finns det massvis med trådar som relaterar till ämnet, men det är ju tyvärr så att det är fragment av processen som behandlas, och ganska svåra för en total nybörjare att sortera upp i rätt ordning, vad man ska göra och så vidare.
    Ex "sen tar du bara och kör X och klickar där och där, men då måste du ju ha Y igång där. Sen är saken biff", man säger inget om HUR man kör X eller hur man för den delen ser till att Y är igång osv. Förstår du hur jag menar?

    Vad jag är ute efter är alla "PS2 HDloader for dummies" om man så vill.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Läs trådarna. Du måste ju kunna lägga ihop ett & ett. Man inte skriva en komplett guide för hur varenda enskilt program funkar, lite måste man försöka själv annars så lär man sig inget.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=16285
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15605
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15606
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=18031
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Du kanske inte förstår, men jag har läst igenom de där trådarna ett antal gånger.

    Men men, tack för inget. Ger upp det här med HDLoader nu.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Det är ju hur enkelt som helst med HDL, men måste du börja med att skicka via nätverket då på en gång?
    För att föra över spel via datorn:

    Koppla in disken på IDE-kabeln på datorn eller via en extern USB-låda.
    Starta WinHiip och välj disken i listan, välj PS2 format, välj install ISO, browsa till filen och välj den och installera.
    Stoppa disken i PS2an och starta den så den bootar HDL på cdn eller från minneskortet och välj spelet och spela. Hur enkelt som helst.

    Finns ju en uppsjö av trådar om detta nu. Om man läser lite på forumet och i textfilerna till programmen så fattar man till slut. Man kan inte få allt serverat och klart utan det krävs att man intresserar sig lite och lär sig eftersom annars så kommer man aldrig fatta något.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med HDloader
    By suxxx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 15:03
  2. Hdloader på Mc med Origa chip?
    By Xazh82 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 23:01
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •