Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Ps2 klarar inte Ps2 spel!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Ps2 klarar inte Ps2 spel!

Okej, det är såhär att min lillasyrra skulle försöka se på en DVD, men hon lyckades ta sig in där man ändrar inställningarna, och nu går det inte att starta ps2 spel, bara vanliga gamla ps-spel. Så hur fixar jag så att det funkar igen? Finns det nåt sätt att återställa maskinen till fabriksinställningar eller så? Behöver snabbt svar, GTA:SA behöver spelas

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Har du chippat eller? Finns olika lägen hur man startar DVD, PS2s-spel m.m. på olika chip. Kolla i de olika forumdelarna för respektive chip för info.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Nää jag har inte chippat, det är helt original, och rätt så nytt (10 månader)...Det står bara Disc Read Error när jag stoppar in ett Ps2 spel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den har pajjat, filmen kanske var repig/skitig eller hembränd så att lasern brände upp sig själv. Lämna in på garantirep.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Men Hansi, det funkar ju att spela gamla PS spel och kolla på DVD. Kan lasern ändå vara trasig tror du?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä verkar skumt men ta det på garantin
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    har haft samma problem en gång gick en vecka sen kunde ja slänga den lasern så lämna in den innan det blir värre
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Okej, får lov att kolla över om det finns kvar några garantipapper då =( Ibland sparkar livet en verkligen i baken, här har man lov i en vecka, och nya GTA är nysläppt, också händer detta!

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Varför har vissa så svårt att hålla reda på sina garantipapper, enklaste saken i världen. Det är ett värdepapper samt att du har 2års garanti på PS2orna.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    För att det är min lillebrors, och för att han inte är så brydd om garantipapper.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om det är en PS2 modell som är mindre än 2 år gammal (scph-50004 är väl bara 1 år gammal nu) så borde du ju kunna få den fixad ändå. Det är inget krav på att ha kvar sitt kvitto om man kan påvisa att man köpt apparaten på annat sätt. T.ex. visa kontoutdrag från kortköp eller har ett vittne. Har apparaten bara funnits i 1 år så kan ju sony knappast hävda att garantin gått utt.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Hansi: Ska kolla om det finns vittnet till köpet, skulle verkligen vara guld om det räcker för att få ut ett nytt =) Tack så mycket!

Liknande diskussioner

1. Hur Bränner Man PS2 DVd Spel?
    By Strandberg in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 11:52
  2. Vissa spel men inte andra??
    By DangerDan in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 14:35
  3. Startar ej brända ps2 spel
    By BattleAngel in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 18:43
  4. Bränna två+ PS2 spel på en DVD skiva och boota?
    By ckin- in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 20:42
  5. bränna av ps2 spel
    By nasa in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-05-02, 15:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner