Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: aladdin live ? och 1.6 vägrar funka!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    aladdin live ? och 1.6 vägrar funka!!

    Jag har köpt ett aladdin live + och proagrammeraren , jag har installerat ca25 chip innan detta och inte haft några problem, de flesta var alladin advance.
    Men jag har aldrig chippat en v 1.6 förut.

    Jag har gjort "lpc rebuild " på undersidan , lött dit stiftlisten och bt och l1, samt jordat d0 i chassit, när jag startar fraggar xboxen och chippet blinkar blått, jag får heller aldrig nån bild.

    Har testat att löda om allt, lagt in nytt bios mm... men jag får ingen ordning på den. några förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    vad har du för tillverkningsdatum på boxen med problemet?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    den är tillverkad 2004-08-13 , vad skulle det spela för roll?

    /mic

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    om du har en Samsung läsare i din som ja har i min (04-08-28) så kanske du måste löda om lite.. har läst att nyare xboxar måste sätta D0 mot jord för att kunna starta med chippet.

    Läs:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...4111#post84111

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    mm så fick vi igång vårt *nya* Xbox..men dock har du ju inte den bra funktionen så du kan stänga av chippet... Men vi ska testa lite andra saker om några tim..el om Hansi kunde komma hit nu vore kanon

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok, fast jag har satt d0 mot jord, direkt på moderkortet alltså, inte d0 på chipet.
    Det är en philps läsare på den boxen som jag håller på att chippa nu.
    jag får snart hem fler chip så jag ska testa med dem för att se att det inte är något med chipet.
    Annars får jag väl testa att löda dit chipet med kablar istället för stiftlisten, men jag brukar inte ha några problem med lödningarna.
    Tycker att man borde få upp en bild med fgelmeddelande iaf, men det kanske inte är så på 1.6 orna.

    Tack för svaret iaf

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Henke_Bergström
    mm så fick vi igång vårt *nya* Xbox..men dock har du ju inte den bra funktionen så du kan stänga av chippet... Men vi ska testa lite andra saker om några tim..el om Hansi kunde komma hit nu vore kanon
    vad har ni för datum på eran *nya* xbox? hur fick ni den att fungera?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    08-30 är den ifrån... och vi lödde bara bort sladden från D0 på cippet och drog den direkt till jord ..men då kan du ju inte invända av och på för chippet..det startar jämt då.. sen har vi en annan Xbox från 08-24 (eller 08-26) som det sitter en phillips läsare i och den går klockrent med chippet..precis som det ska..men det verkar jue ha hänt någe mellan mina 2 xbox kom ut???

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    det är ju inte fel på min d0 lödning iaf eftersom den inte startar originalbioset vilket den gör så fort jag tar bort d0, men jag fattar inte vad det är som gör att den inte startar bioset på chipet, jag har ju inte det vanliga m8 bioset för 1.6 orna utan det som finns att ladda hem på aladdin-live.com, men det borde ju också funka tycker man.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Startar den inte upp alls alltså?? och vad för färg har lampan i ejektknappen och blinkar den då??

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Om den blåa lampan blinkar så har jag för mig att chipet sitter åt fel hål i pinheadern... vänd på det så det "pekar" mot fronten så ska du se att lampan istället lyser och det funkar :P
    Pease!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    kan inte säga tt jag vet hur det ska vara, men om jag vänder det fel så lyser chipet inte alls, men jag ska ändå dubbelkolla för säkrehets skull

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Live montering i xbox 1.6
    By arl in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:32
  2. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:30
  3. aladdin live "problem"
    By lazzen in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •