Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Byta cpu kylflänsen till en med fläkt?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Byta cpu kylflänsen till en med fläkt?

kan man byta cpu kylflänsen till en med fläkt utan att behöva misshandla hd hållaren allt för mycket? vilken typ av kylare ska man ha? typ kan man ha en vanlig som man har i datorer? alltså typ till socket 785 eller nåt sånt (vet att den socketen inte stämmer menmen)

mvh /basse
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Har du hittat någon lösning? Varför vill du ha en fläkt på CPU'n, är den för varm? Så såg det ju ut på de första xbox som kom, kanske kan ta någon del från en sån!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    ja 1.1 har fläkt hör med hansi om de har några
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Okej.. Men passar dom då? Jag hade ju tänkt att köpa en kvalitetskylare istället så att den blir tyst med.. så kan man kanske sänka varvtalet lite på fläkten i lådan =D
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Jag har bytt fläkten i min box, så nu är den riktigt tyst! Fast den nya fläkten kyler boxen sämre... CPU ligger på ca 66 grader efter några timmars spelande. Så berätta gärna hur det går med din moddning om du lyckas både få den tyst och kyla CPU.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    varför klagar alla på högt ljud från boxen höj musiken istället så är det problemet löst :-)

Mitt xbox

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av wei§müller
    Jag har bytt fläkten i min box, så nu är den riktigt tyst! Fast den nya fläkten kyler boxen sämre... CPU ligger på ca 66 grader efter några timmars spelande. Så berätta gärna hur det går med din moddning om du lyckas både få den tyst och kyla CPU.
    Jag har med bytt fläkt i min.. till en papst. Men vill ha den ännu tystare. temp mätningen i min 1.6 funkar ju inte =/ så ska nog köpa en termometer..

varför klagar alla på högt ljud från boxen höj musiken istället så är det problemet löst :-)
    Höj musiken? hmm. surret finns ju fortfarande.. Då kan jag ju lika gärna skita i alla skärmade kablar å skit ja har till stereon. De blir ju bara lite surr i bakgrunden.. nej tack det är HiFi det handlar om!
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Hur mång procent kör du papst fläkten på? Ja kör min på 70% och tycker att den är riktigt tyst...
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Höj musiken? hmm. surret finns ju fortfarande.. Då kan jag ju lika gärna skita i alla skärmade kablar å skit ja har till stereon. De blir ju bara lite surr i bakgrunden.. nej tack det är HiFi det handlar om! [/QUOTE]

byt sterio då för jag har då inget surr i min eller så kanske du har tinitus?

Mitt xbox

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    byt sterio då för jag har då inget surr i min eller så kanske du har tinitus?
    Hehe jag menar att jag skulle få brus och liknande i bakgrunden om jag skippade alla skärmade signalkablar och liknande till stereon.. Byt stereo? Hehe visst.. Kom med ett förslag som slår ut mina högtalare i klart och rent ljud. Jag kan säga att bara mina diskanter nya kostar ca 2000kr per styck men dock var mina bredbandare lite billigare.. 2000 paret begagnade... å i min tag ser du resten.. bra budget produkter är det..
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bose
    Hehe jag menar att jag skulle få brus och liknande i bakgrunden om jag skippade alla skärmade signalkablar och liknande till stereon.. Byt stereo? Hehe visst.. Kom med ett förslag som slår ut mina högtalare i klart och rent ljud. Jag kan säga att bara mina diskanter nya kostar ca 2000kr per styck men dock var mina bredbandare lite billigare.. 2000 paret begagnade... å i min tag ser du resten.. bra budget produkter är det..
    bara 2000kr..måste vara gjord i papp och gamal ståltråd. du kan få låna min trutförlängare. kanske lite bättre ljudbild på i den

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Hahaha verkar ju va en grabb som kan dina grejer du. Hehe. Verkligen. Men kom med ett förslag på några bättre diskanter med en verkningsgrad runt 96 dB? hmm?
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Liknande diskussioner

1. byta till en 40 gb fujitsu hårdisk
    By Master0onXbox in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 18:06
  2. byta fläkt på ps2`an
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 13:25
  3. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:01
  4. Byta till Ntsc ?
    By maqen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:28
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 12:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner