Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Felkod 12.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Felkod 12.

    Jag skickade min xbox för att installera alladin advance till (företagsnamn borttaget) och har sen dess bara haft problem. Först fick jag skicka tillbaka den för den gick inte att starta när jag väl fick den för att det "verkar som om dom inte varit så försiktiga på posten." som han uttryckte det. Iaf fick jag tillbaks den och den funkade i två dar, kunde skicka över spel från PC men sen slutade roligheterna.

    Nu får jag felkod 12 när jag startar xboxen med originalbios och den blinkar rött och orange. Han säger att det nog är dvdn och att den behöver bytas och att han inte tar nåt ansvar för det trots att han varit och fipplat och den fungerade fint innan han fick den. Är det så att inget företag som moddar xboxar tar någon hårdvarugaranti förutom det han själv har gjort, eller? Vad ska jag göra nu, kan jag göra nåt själv förutom att byta dvdn? Till saken hör att den startar faktiskt ibland (var 10:e gång) och då funkar den som vanligt.

    Något deprimerad är jag för att inte tala om riktigt irriterad på snubben på (företagsnamn borttaget). Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (Vi tillåter varken reklam för eller skitsnack om konkurrerande företag i forumet, därför har jag redigerat inlägget ovan)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ok. ber om ursäkt. Inte meningen att baktala företaget, jag vill bara veta om nån har nån bra lösning på mitt problem.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag förstod det, ville bara inte ha med namnet i texten :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    felkod 12 = kernel - DVD parameters (PIO/DMA)

    Kolla så att alla kablar sitter ordentligt i, inget lödsplash utefter banorna till IDE-kanalen.
    Testa med en polares DVD i din och tvärtom halverar felsökningstiden.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tackar. Jag ska kolla hoppas att bara är nåt sånt.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ännu en gång strul! Nu har jag gått till ett annat företag som kollade upp xboxen eftersom jag inte litar på det första företaget. Då visar det sig att nr.1 har öppnat dvdn, alltså brutit förseglingen på dvdn och antingen varit in och grejat eller bytt ut den mot sin egen trasiga. PLUS att allt satt löst inuti xboxen, moderbord och kabeln för extra handkontroller var helt lösa, skruvarna borttagna och kablarna urkopplade!

    När jag sedan ringer snubben så förnekar han allt och säger att det är jag som har öppnat dvdn trots att ingen brutit hans plombering (som iofs var en klick smältlim!). Nu har jag hotat honom med att polisanmäla om han inte skickar en ny dvd men han verkar inte bry sig. Finns det nåt man kan göra? Konsumentbyrån? Sverker kanske?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    kan lätt bli så när man handlar med oseriösa privatpersoner/företag, hade du från första början vänt dig till psxcare hade allt varit lugna gatan =)

    Har du inget skriftligt eller liknande avtal så stor ord mot ord och det kan tyvärr bli svårt, vid en eventuell polisanmälan

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Jag skulle ha ringt till polisen och frågat om möjligheten iaf. Dom brukar vara ganska hjälpsamma och dom borde veta hur det ligger till =)

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ring allmänna reklamations nämnden dom brukar få fart på sådana personer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. felkod 06?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:57
  2. Felkod 13
    By goahead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 09:57
  3. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06
  4. Är mitt Matrix/XODUS chip eller Xbox sönder (Felkod 16)
    By petro in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 09:43
  5. Felkod 07 + Röd/Grönt blink
    By MrXboX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-24, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •