Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: QCast

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

Post QCast

Någon som testat denna underbara uppfinning på ett chippat PAL PS2 med amerikansk nätverksadapter?

Det står ju på deras web att det kräver US PS2 med nätverkadapter...men då ett PAL PS2 fungerar med en US nätverksadapter borde väl kontentan bli att det borde fungera om man nu lägger $100 + frakt.

Synpunkter tack...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Jag har den, fungerar bra med vcd och divx,xvid upp till en viss gräns 1200 fps eller så,
    klarar ac3- ljud vilket ju många filmer har, klarar inte svcd filmer än så länge. En mycket dum sak som jag missade är att det INTE finns någon snabbspolningsfunktion alls. Det är något man jobbar på säger de.

Otroligt bra annars, bättre bild än ps2reality som hade några tunna steck över tvrutan.
    Rekommenderas. Sägs att den skall komma i en palversion vid lansering av nätverksadaptern i Europa.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Tänk på att den INTE klarar av ren Ac3 utan gör om Ac3 till 2-kanals ljud.

Sen låter ju Ps2an så otroligt mycket. Fläktljudet gör att man inte vill se filmer på den. Tycker jag i alla fall. Men om man inte har, som jag, en dator med Tv ut i ett annat rum så låter väl datron lika mycket. Min dator står i ett annat rum och ljudkortet ger en digital signal så QCast har ingen chans...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

Två kanalers ljud, menar du då att Dolby ProLogic fungerar då den emulerar en ljudbild med fram och bak? Min förstärkare har bara Dolby Digital ut från DVD och externa enheter är ren komposit vilket ger Dolby ProLogic. Så här spelar det ingen roll.

Jag har också datorn i ett annat rum, men det jag irriterar mig på är den lilla oskärpan man får med datorn och att man fysikt måste springa fram och tillbaka till burken och ta bort alla störande faktorer som ICQ m.m. när man har bredband.

Men, ktd, du rekommenderar det inte alls eller? Tänkte ju om man köper ett nätverkskort för framtida spel kan man ju lägga ut 500:- till för detta...eller?

Hjälp... =)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av dtm:</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>Två kanalers ljud, menar du då att Dolby ProLogic fungerar då den emulerar en ljudbild med fram och bak? Min förstärkare har bara Dolby Digital ut från DVD och externa enheter är ren komposit vilket ger Dolby ProLogic. Så här spelar det ingen roll.=)</strong>

Öhh. Vadå bara från DVD? Så länge du har en optisk in på förstärkaren kan du köra digitalt från Ps2an eller nån annan optisk enhet. Har du bara coax in förstår jag vad du menar...

<strong>Jag har också datorn i ett annat rum, men det jag irriterar mig på är den lilla oskärpan man får med datorn och att man fysikt måste springa fram och tillbaka till burken och ta bort alla störande faktorer som ICQ m.m. när man har bredband.</strong>

Oskäpan du får är säkert att du i te har en så bra Tv ut krets i ditt gfx kosrt. Jag har bättre bild från datorn på film än Ps2an ger...
    Jag har trådlös mus som funkar in till datorn så det är inga problems. Om du sätter ICQ i away mode så kan du ju ställa in så ICQ inte ger några ljud ifrån sig.[/QB]

<strong>Men, ktd, du rekommenderar det inte alls eller? Tänkte ju om man köper ett nätverkskort för framtida spel kan man ju lägga ut 500:- till för detta...eller?

Hjälp... =)</strong>

Jo då. Har man inget imot det ljud som Ps2an ger ifrån sig är det en prefekt lösning.
    QCast funkar UTMÄRKT! Men inte för mig. Jag är säkert lite kräsnare än andra men det är för att jag har bättre alternativ...

Liknande diskussioner

1. QCast (streama DivX/XviD, mp3, jpg m.m)
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner