Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Nu har ja samma problem igen:(

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20

    Nu har ja samma problem igen:(

    Ja har laddat ner det nya HALO 2 som finns ute nu som e på engelska, men jag har samma problem som me det första som kom ut, ja lägge rin d epå HDD men när ja ska klicka på spelet så startar de inte, ja har provat allt ställt klockan rätt PAL/NTSC dragit ut nätverks sladden osv, är de någon som har kommit på hur man kan göra?

    Jag har även hört att en kille tog bort alla filer som ligger i mappen Y lr så va de Z, tror ni d ekan funka?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    22
    uppenbarligen så har du problem någonstans, för hur många som helst kan spela både den franska o den engelska versionen...
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    a jo de visst eja ju inte nån som vet vad som är fel? det kanske är för att jag har en gammal bios?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Det är inte så att det ligger nån gammal savefil och skräpar? Gå in i Ms Dashboard och ta bort savefilerna för Halo 2, testa sedan och starta spelet igen.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    ok ska prova de tack

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    74
    Respekt
    20
    nej de va inte de som va felet

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag tog först bort den franska versionen från hd sen la jag in den engelska. Fungerar bra, savefilerna fungerar också. Kanske saknar du ngt..? På min version är det: 81 filer, 4 mappar och 4.39Gb(4 720 758 479 byte)
    /B

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bruno
    Jag tog först bort den franska versionen från hd sen la jag in den engelska. Fungerar bra, savefilerna fungerar också. Kanske saknar du ngt..? På min version är det: 81 filer, 4 mappar och 4.39Gb(4 720 758 479 byte)
    /B
    Precis samma sak för mig, testat både franska och engelska men ingen vill funka.. Hade en teori om att nåt kluster på hårddisken var skadat men det kanske itne borde vara det? Är förresten samma problem på rallisport challenge 2, där är "skivan" skitig efter 3 banor...

    Hur flashar man bios då och kan man göra det fast man inte kan så mycket om sånt där? :P Är det bara att ladda ner nån fil å sen lägga in typ?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Jag har ett g:a Evox Light chip från 2003 (dvs inte uppgraderingsbart så BIOSet är åxå från våren 2003) och har inte några problem med Halo 2. Varken som brännt spel eller på HDD (dock stannade Rallisport Challange 2 när jag kört några banor.. men det gjorde den för de flesta som körde RC2 med dubbeldiskreleasen).

    Jag kör denna release av Halo 2:
    Halo_2_PAL_ENGLISH_DVD9_READNFO_XBOX-SHORTBUS

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whopper
    Jag har ett g:a Evox Light chip från 2003 (dvs inte uppgraderingsbart så BIOSet är åxå från våren 2003) och har inte några problem med Halo 2. Varken som brännt spel eller på HDD (dock stannade Rallisport Challange 2 när jag kört några banor.. men det gjorde den för de flesta som körde RC2 med dubbeldiskreleasen).

    Jag kör denna release av Halo 2:
    Halo_2_PAL_ENGLISH_DVD9_READNFO_XBOX-SHORTBUS
    Hmm samma som jag kör :/
    Förresten så gnäller vanliga HALO också om att skivan är skitig ibland, det var på de första banorna när jag skulle se filmerna. Det har jag som originalspel, fick det när jag köpte Xboxen...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    skulle ta en back upp på min halo2, men måste man bränna den på en duallayer DVD?
    säger att ISOn är för stor för en enkellayer, är det så? den är ju bara på 4.6 GB skivan är ju på 4.7GB?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Det där är en av DVD'ns stora mysterier.. det står 4.7 GB på alla diskar men de rymmer bara 4.3GB ..

    Man kan nästan tro att Bungie ansträngt sig för att komma precis över gränsen för en single layer DVD.. allt för att försvåra lite

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Vaa?

    Är det sant? Jag har för mig att gamla Halo låg på ungefär 7 GB

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Meneldil
    Är det sant? Jag har för mig att gamla Halo låg på ungefär 7 GB
    Halo 1 låg på ca 4GB.. men du kanske kopierade ner ett orginalspel som hade massa reklam för andra XBox-spel medbakat.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Frågan var hur man tog en backup på Halo2 inget annat, har testat alla möjligheter utan att få den att lyckas, tipps tack!
    Har ngn lyckats? Krävs det en duallayer skiva?
    Last edited by pege63; 2004-11-22 at 11:25.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    nej du kan tanka en DVD5 patch och på så sett klara att bränna den på en vanlig dvd skiva. grejjen med den patchen är att du tar bort en onödig fil i spelet och på så sett precis kommer under gränsen mellan DVD5 och DVD9.
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej
    kan någon hjälpa mig?

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag har problem med mitt x-box.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av wirsbo
    hej
    kan någon hjälpa mig?

    Jo det kanske vi kan... men då måste du ju beskriva vad det är du har problem med?? Dessutom är det bra om du postar det i en lämplig avdelning i forumet (hårdvara, Spel/Mjukvara, nätverk o.s.v...). Hittar du sen ingen tråd som passar dig så får du skapa en ny... just nu har du postat din fråga i HALO2 avdelningen där Oxito hade problem med att ladda en release av just HALO 2..

Liknande diskussioner

  1. Problem med spel som fryser, nu SC Pandora Tomorrow
    By di7riks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 08:58
  2. någon som kan svara nu jag har lite problem
    By extreme in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 14:17
  3. jag har problem med flashing
    By macke[xbox] in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 05:06
  4. XBox Challenge har startat igen!
    By Slite in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 07:54
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •