När jag kollar på avi, divx och xvid filmer i XBMC är bilden ihoptryckt. Alla människor ser långa och smala ut! Har provat en massa med zoom och alla alternativ men får inte bilden normal. GÅR det att få bilden normal. Och isf hur?
När jag kollar på avi, divx och xvid filmer i XBMC är bilden ihoptryckt. Alla människor ser långa och smala ut! Har provat en massa med zoom och alla alternativ men får inte bilden normal. GÅR det att få bilden normal. Och isf hur?
Har du kalibretat xbmc ordentligt, kolla inställningar-mina filmer-kalibrera film när du har gjort rätt där så kan du köra igång filmen, är det fortfarande fel, tryck lite på startknappen så växlar den mellan massa olika alternativ för visning.
Men jag har även fel upplösning i MediaPlayern. Dvs att jag inte ser hela menyn till vänster! vad gör jag åt detta?
Har fixat inställningen i Playerns meny nu iaf. Den var inställd på bredskärm, fastän jag har 4:3. Men det är fortfarande fel på bilden i avi-filmerna...
Ah, nu löste sig allt! Bara att ge det litet tid och kolla igenom alla alternativ! =)
Tack för hjälpen iaf, Kalibrera var rätt ord! Tack!
Bookmarks