Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Svårighetsgrad

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Wink Svårighetsgrad

    Fable är ju för lätt. Borde ju kunna ändra svårighetsgraden tycker jag.
    Annars är det ett grymt spel.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    för lätt å för kort annars ett grymt bra spel kan ju alltid hoppas att det kommer en 2 av spelet
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Håller just nu på med att köpa varenda hus och döda alla invånare i hela Oakvale

    Lite dyrt att köpa allt bara.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Skulle vilja säga tvärtom. Storyn är kort, spelet är enormt. man kan göra så mkt mer än storyn. SOm att döda alla i Oakvale hehehehe :P

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Något tips på hur man tar ihjäl stentrollen? Jag är inne på arenan men lyckas inte fimpa den andra rondens stentroll. De hoppar ju när man anfaller dem i närstrid och pilbågen hinner man inte spänna eftersom de kastar sten oavbrutet.

    Sen är inte den där jävla Whistle så jävla aktiv i krigsföringen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Aelrik
    Något tips på hur man tar ihjäl stentrollen? Jag är inne på arenan men lyckas inte fimpa den andra rondens stentroll. De hoppar ju när man anfaller dem i närstrid och pilbågen hinner man inte spänna eftersom de kastar sten oavbrutet.

    Sen är inte den där jävla Whistle så jävla aktiv i krigsföringen.
    Det är enkelt, spring i en halvcirkel runt trollet, då undviker du att bli träffad av sten. När han sen slutar kasta så springer du in hugger lite. Snabbt därifrån innan han hoppar. Man ser när han ska hoppa.
    Spring i halvcirkel igen.... osv osv

    Sen är han avklarad.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Fick min Combat multiplier till 200 igår snacka om att man fick experience då.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Snuggels..

    Öka svårigheten med att skita i att uppgradera snubben.Använd bara de sämsta vapnen,sämsta kläderna och ingen magi alls.Sen kan man också låta bli att handla olika potions och matvaror också.


    Jag har varit omedveten om hypen kring spelet och hade således inga förväntningar på Fable.Tycker att det är ett jätte bra spel,som ser fantastiskt ut.En mysig värld att vistas i,speciellt Knothole glade.Jag gick loss ganska tidigt på Okvale och senare Knothole,för att ha en stadig inkomst.Väl inne på arenan var det inga större problem.Innan du går in i arenan tänk på att ha så bra vapen som möjligt och en massa potions (Liv o Magi ) som extra säkerhet.
    Last edited by machine; 2004-11-03 at 11:52.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ****SPOILER WARNING****
    ****SPOILER WARNING****

    Att få slå ihjäl whisper på arenan är ju det bästa i hela spelet. Inte för man får något för det förutom att man slipper henne.
    Last edited by snuggles; 2004-11-04 at 10:15.

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Hm är inte det en liten spoiler Snuggles?Folk kanske blir upprörda över ett avslöjande val de kan göra på arenan.Kanske en spoilervarning vore på sin plats.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snuggles
    Fable är ju för lätt. Borde ju kunna ändra svårighetsgraden tycker jag.
    Annars är det ett grymt spel.
    Utvecklarnas tanke med Boast-funktionen är att du själv ska kunna bestämma svårighetsgraden inför varje uppdrag. Om du t.ex. gör uppdragen naken så blir de svårare.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Aelrik
    Något tips på hur man tar ihjäl stentrollen? Jag är inne på arenan men lyckas inte fimpa den andra rondens stentroll. De hoppar ju när man anfaller dem i närstrid och pilbågen hinner man inte spänna eftersom de kastar sten oavbrutet.
    går att lira baseball på dom också, equippa bara en stor klubba och slå tillbaka stenarna på trollet när dom kommer flygande.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Inlägg
    37
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pepperazzi
    går att lira baseball på dom också, equippa bara en stor klubba och slå tillbaka stenarna på trollet när dom kommer flygande.

    mmm, de går lätt snabbast på de sättet..

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tja!

    Jag klarade fabel för ett tag sedan och måste ju bara säga att bästa magin, för att klara olika miffon, är slow down time. funkar hur bra du vill.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •