Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Reboot-Reboot-röd-grön-röd-grön.....

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Reboot-Reboot-röd-grön-röd-grön.....

Hade det kända problemet idag med Reboot-Reboot-röd-grön-röd-grön.....osv. Började kolla vad det var och en fix http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=131986 som innebar att man skulle löda tre st. trådar på moderkortet. Började plocka isär boxen för att löda trådarna men fick för mig att prova med boxen isär för att se statusen på chippet (Matrix).

Då startar boxen helt normalt! Så det enda jag gjort var att plocka isär boxen, lossat IDE-kabeln från HD och sedan satt tillbaka den igen.

Såvitt jag kan se så kan bara felet varit beroende av dessa sakerna:
    - Glappigt chip (lödfritt)
    - Dålig kontakt mellan IDE-kabel/HD
    - Dålig kontakt molex och HD/DVD

Boxen går nu hur fint som helt hopmonterad.

Hoppas detta kan hjälpa någon som får samma problem.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Min box började precis med något liknande, jag har ett Alladin Advance-chip i den. Startar jag utan chippet så bootar den, utan bild men med ljud, sen händer det inget mer och lampan blinkar grönt. Startar jag med chip så bootar den också utan bild men med ljud och blinkar röd/gult en stund, sen bootar den om igen och fortsätter så om och om igen. Har testat med både RGB-scart och Component.

Vad kan va fel, chippet, videodelen eller nåt?

Edit: Kan ju tillägga boxen började bete sig såhär efter att jag först tagit bort xbmc och sen ftp:at över en nyare version (som för övrigt gick riktigt sakta, ca 500kB/s). Startade om boxen o sen var det kört.
    Last edited by kassen; 2004-10-31 at 22:21.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Började kolla vad det var och en fix http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=131986 som innebar att man skulle löda tre st. trådar på moderkortet.
    Ehh... Läste du vad som stod på sidan du länkar till? Det felet som den fixen är ämnad för har absolut ingenting gemensamt med det problem du hade! Det står klart och tydligt i texten att det handlar om att laga xboxen om man råkat flasha in ett för litet bios i xboxen egna originalchip.

Varken IDE- eller strömkablarna kan åstadkomma detta fel. Så det måste ha berott på att chippet glappade.

Skönt att det löste sig iaf.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av combatman
    Ehh... Läste du vad som stod på sidan du länkar till? Det felet som den fixen är ämnad för har absolut ingenting gemensamt med det problem du hade! Det står klart och tydligt i texten att det handlar om att laga xboxen om man råkat flasha in ett för litet bios i xboxen egna originalchip.

Varken IDE- eller strömkablarna kan åstadkomma detta fel. Så det måste ha berott på att chippet glappade.

Skönt att det löste sig iaf.
    När man provat det mesta blir man lite mer desperat. Jag vet att det inte var rikitgt mitt problem men det var den enda fix på problemet som jag hittat.

Ang. flashat bioset så sitter man ju och FTP:ar fram och tillbaka och uppgraderar hit och dit så man skulle nog kunna fördärva bioset på något sätt.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Närå, så känsligt är inte bioset.

Om boxen fraggar (blinkar rött och grönt) så beror det i nio fall av tio på dålig kontakt med chippet eller någon form av kortslutning t.ex. p.g.a. lodstänk på moderkortet.

Liknande diskussioner

1. Hjälp! Med Xbit... Röd grön blink...
    By maqen in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 09:57
  2. Mer frågor kring Röd Grön blinkning vid uppstart
    By activegen in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 08:42
  3. Reboot
    By Nitro[SAD] in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-08, 21:07

Bookmarks

Behörigheter