Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PS2an krånglar, hjälp tack....

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

PS2an krånglar, hjälp tack....

Hej, jag har en version 8 ps tror jag, iaf jag köpte en messiah 2 pro o fick den chipad o allting funkade bra men sen efter ett halvår så körde jag en bränd kopia av mitt madden 2004 o då gick det bra o spela men efter en stund så hackade bilden upp sig o musiken i spelet fastnade så dte blev ett sånt oljud. Sen startade jag om den men jag fick bara ett svart bild skärm, så jag trode att ps2an hade pajat sen efter 1 månad staratde jag den o dne funkade så körde jag original av NFSU o det gick bra men efter en stund så blev det samma sak den hackade upp sig på samma sätt som madden 2004. Så då trode jag att det var laserns problem att den blev gammal, då skafade jag en hd o så körde jag här om dagen o jag körde länge ungefär 1 timma o så hackade den upp sig igen fastän lasern inte användes, nu e jag förvirad. Jag har tagit bort memory card för att jag trode tat felet kunde bero på EA games sparningar, då funkade det men sen hackade den upp sig igen. Nu jag vet inte varför den hackar upp sig, det kan inte bero på lasern, det kan inte bero på memory card, vad kan det bero på?? jag har börjat misstänka chipet så idag öppnade jag ps2an men chipet satt som den ska....snälla hjälp.....behöver lira NBA Street 2

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    funkar fläkten? låter nästan som den blir överhettad

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Hej

Ja den fungerar. Kan den bli överhettad efter 10 min av spel?? Ibland hackar dne upp sig efter 1 timmas spel tid. Jag har börjat misstänka att det är nåt problem med hur ps2an hanterar musik då när jag igår fick igång NBA Street 2 så fungerade den i typ 40 min sen började musiken låta så där som när man inte kan hitta en radio station men man kunde fortfarande spela o sen efter 2 min så hackade ps2an upp sig... varför ingen anning hehe

Har tagit isär ps2an o väntar på klartecken att ta bort chipet....om nån nu skulle misstänka att det är den som krånglar.

En fråga vet någon hur ps2an hanterar ljud när den är chipad? kommer ljudet genom chipet eller är det snad alone??

Mycket tack....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Antagligen CLK anslutningen som är för lång eller dåligt dragen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ok, vad är det o hur åtgärdar jag det??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du tar den tillbaka till den som chippade den och ber dom rätta till monteringen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Heheh

Lite svårt då det är lång här ifrån, men hur mycket skulle dte kosta om jag tog den till er?? O Hur lång tid skulle det ta??

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Hej

Hej igen, kankse inte hör hit men tänkte ändå fråga, om jag nu tar bort min massiah 2 pro från min ps2 kommer jag kunna spela importerade spel från hårdisken?? Eller back up.....??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, du kan spela alla spel du har på hårddisken.

Ang. att fixa till PS2 chip som någon annan monterat så tar vi inte emot sådana jobb förrän i mars nästa år.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Men då tar jag bort chipet nu för den låter inte mig spela normalt.....skit i den jag har ändå HD nu.....tack för hjälpen

Liknande diskussioner

1. Hur kan man se på VCD/SVCDfilmer på Ps2:An
    By bohemian in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 17:46
  2. Mitt playstation KRÅNGLAR!
    By Spoox in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 19:35
  3. ->Antigonos24 Vart får jag tag på Xbmp?
    By nikl4z in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 09:56

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner