Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Kan inte komma in i Xenium OS

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Kan inte komma in i Xenium OS

    Långa historien: Jag har slagit på instant boot så den laddar BIOS automatiskt, nu vill jag uppdatera Xenium OS till 2.0.1 eller vad det är och lade in recover.bin i E: partionen. Startade xboxen och tryckte på eject-knappen med en gång, då blinkar den bara grönt hela tiden, ingen bild/ljud eller annat. Trycker jag en gång till på eject-knappen så öppnas DVD-spelaren och den lyser orange, här kommer det bild! Det står dock enbart Xenium och webbadressen. Sedan händer det inget mer. Varför jag frågar här är för att jag tror att det är Xeniums egna felmeddelanden på lysdioderna. Tillläggas kan att jag har spelat spel och kollat på film ett dygn utan problem, så det är inte överhettning.
    Den korta historien: Kommer inte in i Xenium OS.

    Xboxen: Evox som BIOS, 1.6 versionen har jag samt en 120GB Seagate HDD. Jag har nu tagit bort recover.bin i E: men det hjälper inte.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    RGB kabel?

    Om du har bytt till en RGB kabel för att koppla din XBOX till din TV så kommer du inte få någon bild när du är i Xenium OS. Byt till orginalkabeln så får du bild. RGB stöds inte av XeniumOS på XBOX 1.6.
    Om det inte hjälper så vet jag inte vad somm är fel...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av devNull
    Om du har bytt till en RGB kabel för att koppla din XBOX till din TV så kommer du inte få någon bild när du är i Xenium OS. Byt till orginalkabeln så får du bild. RGB stöds inte av XeniumOS på XBOX 1.6.
    Om det inte hjälper så vet jag inte vad somm är fel...
    Tack för svaret men jag löste det några dagar efter att jag skrev här. Man skulle inte trycka på start knappen utan på "Öppna DVD" knappen när xboxen var avstängd.

Liknande diskussioner

  1. Varför kan jag inte koppla min xbox till datorn?
    By avskedsfest in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 08:57
  2. Kan skicka små filer till ftp men inte Stora =(
    By S I L E N T in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 13:59
  3. har chip å kan inte köra blå skivor
    By swedengamer in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-29, 18:05
  4. Kan inte öppna luckan!
    By alfalfa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 22:20
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •