Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ska man ge upp direkt?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21

    Ska man ge upp direkt?

    Jag har två Crystalboxar tillverkade 2004-09, alltså 1.6r. Dessa tänkte jag chippa med Super Aladdin Live, men misslyckades totalt med den första så pass att den inte startade alls! Den blinkade bara retligt på samma sätt som många andra beskriver.

    Oroad över att boxen var skadad, demonterade jag allt igen och därefter startade jag den för första gången. Frågan är nu alltså, kan det ha haft någon betydelse att boxen inte var startad alls innan chipningen, eller ska jag skaffa något annat chip?

    /SiDar

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Varför ens chippa innan du har startat dem? De kan ju lika gärna ha varit defekta från fabrik. Tror inte det har någon betydelse ifall de inte varit startade eller ej.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    Svaret är självklart! Vem vill ha en ickechippad xbox? Nåja om sanningen ska fram så är det boxar som ska fixas för andras räkning med större disk etc, och så småningom fungera som navet i multimedia anläggningar.

    Anledningen till att jag undrar det med starten, är att man ju som bekant ställer in språk, datum och tid första gången. Och med tanke på att en del spel kan vara kinkiga med just klockan... så kanske det påverkar här oxå?!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Självklart testar man ALLTID en ny konsol innan man bryter garantisigillen...men det är inte något krav för att chippet skall fungera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    Håller med dig totalt Hansi, korkat av mig! Kanske var lite otydlig tidigare, men nu ser jag ju att boxen funkar som den ska efter att ha tagit bort chippet! Jag får väl göra ett nytt försök med mitt Aladdin!

Liknande diskussioner

  1. Vilken ratt ska man välja ???
    By CraveMan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 22:41
  2. Viliken hastighet ska man använda??
    By calop002 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 12:59
  3. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  4. Vad ska man ha för prylar till X2 Pro?
    By GeneSiS in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 17:03
  5. Vad ska man skaffa sej??
    By McSeb in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 18:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •