Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Nyare Tysta Ps2

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Nyare Tysta Ps2

Vill reda upp lite förvirring som verkar råda här på forumet och får svar från nån som verkligen kan alla svar.

Påstående:

1. Alla nya ps2 som säljs nu för tiden är av modellen scph-50004. Detta är denna nyare modell som är tystare, har bättre dvd spelare samt ett inbyggt ir öga till din dvd fjärr. Sen om konsolen är en Satin Silver, Aqua eller vanlig svart har inget med funktionerna att göra utan det är bara att de har målat plasten i en annan färg.

2. Det funkar även med en dvd kontroll med av/på knapp.

3. Hdloader samt alla aktuella chip funkar med dessa nya modeller.

Sen har jag en fråga, när började de sälja denna nya, tystare modell i affärerna? Och i och med vilken modellbeteckning började denna nya tystare modell med inbyggt ir öga. Funderar nämligen på att köpa en begagnad Ps2:a och vill då ha en som är av denna nyare modellen.

Tacksam för svar.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    1. Är modellen SCPH-50004 så är det den nyare, tystare oavsett färg. Funktionerna är desamma.

2. Ja. Stänger av/på PS2an från soffan med fjärren. Smidigt när man skall byta spel med HDL.

3. Ja.

Vet inte när de började säljas men jag vet att de nya såldes i slutet på förra året. Alla nya tystare är just SCPH-50004, och köp nytt eftersom de som säljer beg. tar lika mkt eller mer än vad ett nytt kostar, iaf om man kollar på *******. Köpte mitt nya på COOP Forum för 995kr, de brukar köra en sådan drive då & då och även ICA Maxi har jag för mig.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    tack för svaren. En fråga till bara. Det är ju grymt smidigt att man kan stänga av/sätta igång ps2:an med denna, speciellt om man använder Hdloader. Men på min Ps2 orginalkontroll finns det ingen av/på knapp. Är det några nyare kontroller som behövs?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Jag kör med Joytechs DVD-fjärkontroll och på den finns det on/off knapp, vet inte hur det är med Sonys men de nyare borde ha den knappen eftersom de nyare PS2orna stödjer den funktionen.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    v9 var den första versionen med tystare fläkt etc.. Köpte min v10 i feberuari 04 och då var modellen inte alltför vanlig så jag antar att v9 började säljas i 3e eller 4e kvartalet 03.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    Värt att notera är att dom nya saknar iLink-port med, så inget ihoplänkande med GT3/C

Liknande diskussioner

1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. Nyare XviD filmer i PS2 v9 med DMS.
    By Jimmz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 20:19
  3. Tysta ner XBOXen
    By eastrom in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 14:29
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  5. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner