Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Pc till Xbox 40 kb/s?!?! Hjälp önskas

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Pc till Xbox 40 kb/s?!?! Hjälp önskas

    Jag håller på att för aöver filmer mm till xboxet och ja kopplar den via en rauter tror ja de heter och det går bara i 40 kb/s en film tar 5 timmar..
    Då har jag 2 frågor..
    1.Går det snabbare med korsad kabel???
    2.Om inte hur gör jag å det går snabbare???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    21
    1. Nej.
    2. Sök på forumet. Det finns många sånna trådar.

    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    Korsad kabel använder man bara vid pc--xbox, rak kabel i switchar och hubar.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Klart de kan gå fortare med korsad kabel, kan ju vara så att nätverkskortet i xbox din och routern din inte är kompatibel, skadar ju inte att prova iallafall.
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    111
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av idge
    Klart de kan gå fortare med korsad kabel, kan ju vara så att nätverkskortet i xbox din och routern din inte är kompatibel, skadar ju inte att prova iallafall.
    Utveckla gärna hur du ska få det hela att funka när du använder korsad istället för rak kabel i en miljö där du har xbox och pc kopplad direkt till switch.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    23
    Sen får du gärna utveckla vad du menar med att nätverkskorten inte skulle vara kompatibla
    Detta är min signatur

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pellewisten
    Jag håller på att för aöver filmer mm till xboxet och ja kopplar den via en rauter tror ja de heter och det går bara i 40 kb/s en film tar 5 timmar..
    Då har jag 2 frågor..
    1.Går det snabbare med korsad kabel???
    2.Om inte hur gör jag å det går snabbare???

    Det är inte så att både din dator och xboxen får sin ipadress av din bredbandsleverantör dhcp server?

    Isåfall sänder du ditt data via bredbandsleverantörens router och då går det slött.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av feb
    Utveckla gärna hur du ska få det hela att funka när du använder korsad istället för rak kabel i en miljö där du har xbox och pc kopplad direkt till switch.
    Euh ?
    Ge f-n att köra igenom routern/switch ? Om inte annat kan du väl köra med din korsade kabel i routern också (Autosense). Dock menar jag ju att han ska koppla direkt mellan datorn och xbox för att ha så få felkällor som möjligt.

    Ang: inkomp. menar jag att andra nätverkskort kan fungera bättre mot din xbox/router. alt. att du laddar hem nya drivrutiner. Du kan ju till och med prova med en annan router/switch, olika konfigurationer på hårdvara ger olika hastighet.

    Om du använder FlashFXP så kan du prova att ställa transfer packet size från 4096 till 2048, brukar ibland fungera och hastigheten brukar öka avsevärt.
    Om inte annat kan du prova andra FTPklienter (gärna dom senaste versionerna)

    Om du skulle ha råkat installerat SP2 till WinXP så föreslår jag att du provar att installera denna uppdatering eftersom det finns ett erkänt fel i SP2 vilket gör att din hastighet är lägre.

    http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Byt ftp-program och se om det hjälper. Jag körde med ett annat förut och hade samma problem som du. Kommer inte ihåg vilket program dock. Sedan använde jag flashFXP eller Internet Explorer för att lägga över filerna och då funkade det kalas.

    Numera använder jag dock xFER201 för att skicka över filerna direkt från isofilen till xbox. Fungerar utmärkt.

    /Axl

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    TAck

    Tack för alla svar även om jag inte vet om det har hjälpt mig.. Jag har kopplat både genom bbb rautern och en hubb bara kopplad mellan datan och xboxet... Så jag vet inte rikigt vad jag ska göra för ni har sagt många anledningar men jag vet inte om jag orkar prova alla.. Finns det inget säkert sätt? Jag ska prova med korsad kabel.. HOPPAS de går snabbare..

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    när jag kopplade in xboxen till min switch så hittade jag inte den :S.. 192.168.0.2 på xbox och 192.168.0.1 på pc

Liknande diskussioner

  1. ansluta xbox till pcn...
    By wixia2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:50
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Xbox till PC
    By Pego in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 04:49
  4. Hjälp med att få igång FTP till XBOX
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07
  5. skicka tillbaka min xbox till M$
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 15:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •