Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: När har man klarat Fable?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    När har man klarat Fable?

    Är det nära att man har klarat ut Fable, om man är på väg till hans mamma och ska hämta henne? eller är det mycket kvar?

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Inte jättemycket kvar efter det..

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    98
    Respekt
    20
    Tack för att alla avslöjjar grejjer

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Läste nån stans att man skulle kunna fortsätta att köra "på egen hand" efter att man klarat spelet, men när jag klarade det så var det bara credits och så var det slut. Har jag blivit felinformerad eller beror det på hur man avslutar spelet? Alltså om man kastar *** eller behåller det och dödar ***.

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Med risk för att snubbar som Varsa upplever det som spoilers så utfärdas en
    Spoilervarning här!


    ----------------------------Spoilern börjar här--------------------------------------




    G83 STHLM

    Du har helt rätt!
    Efter att man har avslutat storyn,så kan man "leva" vidare med snubben i Fabel världen.För att kunna spela vidare efter storyns slut,så skall du låta credits få gå färdigt.Alltså inte avbryta dem!När de är klara så kommer det upp att du har klarat questen och som vanligt autosparas det och du kan sedan fortsätta spela vidare.
    Alltså,låt credits rulla färdigt och då kommer du kunna spela vidare.

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    98
    Respekt
    20
    Jäckligt bra med spoiler varningen...Visserligen är jag väldigt nyfiken men jag har inte kollat på svaret ännu...Kommer nog inte göra det heller...Fler borde göra som dig Machine

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Tack för svaret Machine, misstänkte att det var jag som varit otålig...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    När hon får ett svagt blinkande hjärta över sig och säger nåt i stil med "i think i need a wedding ring first" så får du ge dem just en wedding ring (som du köper). Sen pratar du med henne igen och då får du välja om du vill gifta dig med henne eller inte. Detta förutsätter att du har ett hus i den staden.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Men vad kan man egentligen göra när spelet är klarat? Jag har besökt de två templen som finns under quests, men inget verkar hända när man donerar så questen blir kvar. Sen har jag inte högsta nivån i styrka, vilket jag antar krävs för att man ska kunna dra upp svärtet som sitter i en sten vid Temple of Light. Någon som har tips på vad man kan göra, var kan man hitta någon kul quest, om det alls går. Måste säga att jag är lite besviken annars, trist att klara spelet på omkring 11 timmar : (

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Spoiler varning




    --------------------------Börjar här-----------------------------------------------
    Du kan ju offra i bägge templen om du inte gjort det tidigare.Första gången får du ett mäktigt vapen i respektive tempel.Andra gången du offrar så belönas du med att bli 5-10 år yngre.När det gäller dra ut svärdet ur stenen,så måste du bli starkare.Hur mycket beror på hur stark du var första gången.Annars så finns det ju inte så mycket mer att göra i Fabels värld.Mer än att fortsätta dräpa massa bovar,troll och annat otyg.Gå in för att äga alla hus och byggnader i respektive by etc.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Livet efter detta ; )

    OKej, men hur mycket ska man donera då? Tror jag donerade 101 i temple of light, men tror inget hände då. Eventuellt fick jag ett klädesplagg, men det minns jag inte. Hur offrar man i Chapel of Skorm, tar man med en människa och dödar där? Sen undrar jag lite hur man lyckas finansiera att äga hela oakvale, med hyror eller köper man butiker och tjänar på det?

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Spolier varning!



    -----------------------------Börjar här--------------------------------------------


    Hur mycket man "behöver" donera beror lite på hur mycket ond eller god man är.Ju ondare du är,desto mindre skall man behöva ge enligt vissa..

    I AVO:s tempel så skall du få Vapnet Sentinus först.Jag donerade inte mer än 60.000
    och fick det.Nästa gång gav jag 70.000 och fick en föryngrings kur på 10 år av Guden Avo. :-)

    Hur man skall offra i Skorm skall också bero på hur god eller ond man är.Jag gjorde i alla fall så här (Både som extremt god och ond funkade för mig)..Tog mig till Chapel of Skorm,för att sedan teleportera mig till Wichwood eller Knothole.För att ta mig snabbt till Chapel of AVO.Hyrde krigaren som annonserar ut sina tjänster vid detta tempel och teleporterade mig tillbaka med honom,till Chapel of Skorm.Jag offrade snubben vid midnatt.Fick då Skorms båge,vilken är den bästa bågen.Upprepade detta igen på samma sätt,fast med krigaren i Oakvale som erbjuder sina tjänster vid gravarna.Fick då 10 års föryngringskur av Skorm.

    Butiker kostar mer än vad de ger sedan i inkomst.
    Jag har ännu så länge hållt mig till att köpa hus och hyra ut dem.
    Last edited by machine; 2004-11-18 at 13:29.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hur har du samlat ihop så mycket pengar?? Ger det bra avkastning att köpa hus? Jag har omkring 40.000 nu, men inga quests kvar som kan ge något. Jag har hyrt ut hus jag ägt, men jag forstår inte hur man ska samla in hyran? Är det förresten särskilt smart att mörda folk i byarna för att få deras hus till salu, det tror jag väl ska funka? Tack för svar!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20
    Ett snabbt sätt att få pengar är att köpa tex huset i oakvale, sne upg det så mkt som det går. sen hänger du din dyraste trofe där(finns 2 tavlor du hänger trofeer så du kan hänga upp 2 st i det huset) å sedan säljer du huset.... tex: du köpte huset för 5 000, placerar din trofe där (den som ger mest, tex champion seal, som man får från arenan). När du säljer huset så har priset då stigit med 2 000 guld tilll 7 000. Sen bryter du dig bara in i huset och snor tebax din troffe(slå sönder dörren bara)... då e priset nere på 5 000 igen och du har gjort en förtjänst på 2 000. på 10 min kan du tjäna runt 100 000.... det gjorde jag..visserligen kan detta ta tid..men det lönar sig...

    ps. du kan i huset i oakvale(där du bodde som liten) hänga upp 2 st troffeer och tjäna 4,5 tusen/ gng du gör detta.
    Last edited by The_B_Man; 2004-11-18 at 14:42.

    Ur fattigdom kommer vishet

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Spoiler varning!


    --------------------------Börjar Här----------------------------------------------

    Om du har många hus,så ökar du din kassa ganska så fort.Bara att sova ett antal nätter i ett av dina hus,som du hyr ut.(Du blir inte äldre av detta)Sedan går du och inkasserar inkomsten.Efter 3 fulla nätter så väntar 3 påsar med gulmynt utanför respektive skylt,vid husen du äger.Bara att upprepa detta,så ökar nog din inkomst ganska så fort.

    Smart sätt att mörda byborna för att få deras hus?
    Det är väl upp till dig hur du vill spela spelet.Om du vill vara snäll,god gubbe så
    behöver du inte mörda dem heller.Du kan ju be dem följa med dig ut ur byn.
    Det är ju inte ditt fel att det kanske finns Balverines där ute som olyckligtvis attackerar och dödar dem ;-)

    Eller så kan du ju mörda med lite finess.Precis innan läggdags är ganska så bra.Alla byborna är inne i sina hus och skall till o lägga sig.Dörrarna är forfarande öppna.Du tar hand om dem på 2-3sek med ett grymt vapen.Inga vakter eller andra bybor som ser och hör om du är försiktig och snabb.Du kan ju alltid gå till Avo och få syndernas förlåtelse efter en " killing tour" mot ännu en donation.Ju mer du ger desto mera godhet får du i gengäld.

    Om du har butchat loss helt öppet i en by så kan du nog också fjäska med de rädda byborna,för att få dem att förlåta dig.Ha på dig fina kläder ( White will users robes ex ).Var så attraktiv som möjligt,frisyr,skägg,tatueringar.Dela ut chocklad,blommor.Bjud dem på öl i puben.Så börjar de snart glömma det som hänt.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    någon som vet hur man kommer in på demon dörren på heroes guild?? och den vid twinblades läger jag har ljus platedräkt men mörk är nog inte rätt

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    lol
    adda 16db fläkt 27cfm (numera 56 grader cpu).
    numera kortslutet mammakort

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    ja föstår inte va du menar killemall6?? Kan du precisera dig

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    ett tag sedan frågan ställdes, men deamondoor i heroes guild får man upp genom tända lyktan man har. då är stigen inte längre mörk!

Liknande diskussioner

  1. Hur läggar man in Evolution X Dashboard?
    By vairuz in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 10:34
  2. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  3. Installera superdisc på xbox när man har en gammal version
    By juffsarn in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 18:39
  4. Hur ser man vilket chip man har?
    By frenger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 10:23
  5. angående switchen när man spelar LIVE
    By HackerFarfar in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-22, 15:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •