Jahopp, då kom det som man fasade för sedan köpet av sin Ps2.. nämligen att den helt och hållet, utan någon anledning slutar att "fungera" som den ska..
Så här är det, när jag nu sätter i ett vanligt spel eller DVD (som tidigare utan problem har startat upp) så "rasslar" det i stället för att som vanligt läsa betydligt tystare.. och givetvis då så startar ju inte heller spelet eller filmen..
Det lustiga är att jag till och med har varit mer än försiktig, vad det gäller Ps2:an.. om jag har varit tvungen att flytta den eller liknande, så har det gått otroligt lugnt till (utan hastiga rörelser eller att slå i något)..
Jag kan nämna att den inte är mer än 3 månader gammal och innehåller inget chip alls..
Vad kan orsaka detta skumma fel och hur kan det ha uppstått? Kan det vara ett laser-problem?
Jaja, får väl traska iväg till Statoil (ja, jag köpte den där för hela 4000 kr ) och berätta läget samt visa upp garanti-lappen..
Detta är ju ialla fall ett bevis på att Ps2:an är otroligt mycket mer känslig för allt, och då menar jag OTROLIGT mycket mer..
Vore väldigt tacksam för lite info om vad detta kan bero på, från någon här som kanske känner till eller har varit med om liknande situation?
Tack på förhand..
Bookmarks