Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Efter er omflashning ser jag bara drygt 80Gb

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Efter er omflashning ser jag bara drygt 80Gb

    Hej!

    Fick tillbaka XBOXen idag med en omflashad Aladdin i, dock ser jag bara ca 80Gb av 200 + att alla mina filer var borta? Har ni bytt HD eller vad har hänt??

    Mvh Mika (XBOXen som kom i vitt papper... ;-))

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    21
    Halloj...inte för jag har *redigt* grepp på det med stora Hdd men det är inte bara som så att du har missat några partitioner??

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Nä, en stor och några små...

    nä, en stor på ca 80Gb sedan några små på strax under 1Gb....

    Mvh Mika

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan du köra config magic på din box så kolla vad det är för hd märke osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej!

    Verkar vara en Western Digital 200Gb, ni installerade den, det fungerade förut alltså men efter omflashning så blev det något! MAn såg inga program heller utan allt var borta!

    Disk Serial Number : "WD-WMALL1006888"
    Disk Model Number : "WDC WD2000BB-22GUA0 "

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det en xbox tillverkad före 2004-04-01 så prova att flasha om chippet igen med x-ecuter 2 4983.06 (om du hade allt på F: förut) eller x-ecuter 2 4983.67 (om du hade en G partition också, inte troligt om vi monterade disken)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Alltså jag köpte en helt NY XBOX från er färdig CHIPpad och med 200GB HD för tre veckor sedan. Att jag fick skicka in den berodde på att jag flashade om den med den där M_16 eller vad det hette och den startade inte efter det...

    Menar du att ni har flashad om den med fel version nu??
    Vågar jag flasha igen den och förstöra igen??

    Mvh Mika

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Well, antingen provar du att flasha om och skickar in om det skiter sig, eller så skickar du in den så provar vi att flasha om...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag har samma problem typ. fast jag ser 130gb och jag har ingen g:\. någon som vet en lösning. enligt dashboarden så har jag nyaste evolution x bioset på chipet också. 16 något. har en version 1.6.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •