Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur gör jag, hela bios raderat???

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Hur gör jag, hela bios raderat???

Jag är helt jävla ny på detta, jag har tydligen "råkat" raderat "banken" som hette M8 om jag inte tar fel så hette den så... det va en 8 med i alla fall.
    Hur får jag tillbaka allt? jag har försökt bränna ut X-antal skivor från smartXX.com men det går inte att få inte den och det som ligger i "dir" Bios funkar ju inte.

Jag viste inte att man skulle vara anstäld på NASA för att greja detta för jag är helt jävla gone nu... jag tog detta för att det skulle vara det bästa chipet och enklast om det skulle skita sig vilket det har gjort nu.

Det står bara FREE där den banken ska vara och jag vete fan vad, jag har väl klickat och härjat nu så inget stämmer så finns det något sätt jag kan göra för att "nollställa" detta och få tillbaka M8 eller vad det hette....

*jag är sååå arg*

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    jodu, ta å hitta på en bios, typ x_4983.06 eller M8, konfigurera nätverket så att du får en ipadress, knacka in ipadressen i explorer, å där kan du flasha
    eller så bränner du ut de på en skiva, antingen dvdrw eller cdrw, lägg en dummyfil på 500 meg på skivan, sen så kör du
    BIOS.bin ska biosfilen heta
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jag har försökt att bränna ut det på en skiva men boxen hittar den skivan när jag väljer att den ska söka på den enheten.
    Ok jag ger bara boxen ett IP och sen söker jag upp boxen via explorer och då kommer jag ju till roten och som jag fattar det så ska BIOS ligga där.
    Vart finner jag filen M8? vart kan jag ladda ner den etc.

Jag fattar verkligen noll...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Den finns att ladda hem på tex DC.
    Var noga med att ta hem rätt version av BIOS beroende på om du har en XBox v.1.0-1.5 eller en 1.6. Modell 1.6 måste ha en speciell bios!!!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Ja du jag tycker detta är jätte kul att folk verkligen tar sig tid och vill hjälpa mig MEN jag har lite svårt att veta om jag har rätt eller inte.
    Jag söker som en galning på detta forum etc. efter guider och även efter ställen där jag kan göra en download av mina prylar vilket jag tycker borde finnas här, senaste verisionen av allt (till alla).
    Jag får nog ta mitt Xbox och knalla till Psxcare så får dom fixa det för jag vet bara att jag klantat till mig och raderat detta men jag har ingen som helst aning om hur jag får tillbaka det som va där innan och man skulle kunna få tillbaka detta utan problem med detta chip det va därför jag tog det, jag kan ju inte svära på vad jag gjort och inte gjort men det jag vet är att man ska inte pilla på saker som funkar men nu är skadan redan skedd.

Jag tror att jag har en 1.6 för den är inköppt nu på hösten eller rättare sagt i slutet av Oktober men som jag skriver innan, jag har ingen som helst aning om detta.

Man får inte glömma att det verkligen finns folk som inte kan något om detta från början därför kan man behöva skriva så en 5:åring förstår (jag är dock inte 5 år men i detta fall fattar jag verkligen inget)

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Gävle
    Respekt
    22
    ahhh.. men sök på DC, efter m8_16 då borde du hitta nått.. eller adda mig på msn så skickar ja ett bios :-)
    XBOX 1.6
    Samsung DVD
    Xecuter 3 + Front
    Bios X3 3294
    200 Gig Maxtor 5400 RPM

Nintendo Wii
    Cyklowiz

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jag har addat dig och jag hoppas det är ok om jag frågar lite samtidigt ;-)

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Saken är fixad tack vare JaXXuSinc jag bockar och bugar för dina skärmdumpar och och för ditt tålamod med mina dumma frågor men nu har jag lärt mig mer... ;-)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner