Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Unhappy PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!

    PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:-

    Antal:

    OBS! Vi rekommenderar inte detta chip till den nya SCPH-30004R OBS!
    (Har du inte ett "R" i modellbeteckningen fungerar chipet som det skall)

    Detta chip gör att du kan starta kopierade PS1 spel direkt utan swap-trick. Japanska/amerikanska PS1 spel måste patchas så att dom får europeisk bootkod.

    Backuper av importerade och europeiska PS2 spel går att starta med hjälp av detta chip samt Action Replay 2 version 1.3. Om du har en amerikansk PS2 måste du ha en Gameshark 2.

    Chipet har INGEN funktion för att göra DVD-spelaren regionsfri, vi säljer ett separat DVD-chip för detta ändamål

    Pris för chip + montering är 750:-, då utför vi även RGB-modifiering så att du kan utnyttja RGB när du tittar på DVD för bästa möjliga bildkvalitet. Har du köpt din PS2 av oss och ingen annan än vi skruvat i den behåller du även garantin.

    Klicka här för information om du vill skicka din PS2 till oss för modifikation per postorder

    Detta skriver ni jag fattar inte riktigt så jag fågar nu...
    1.Måste jag ha action replay chippet för att kunna andvända detta chip?
    2.Kan jag köra spel från Bali till ps2 med det där chippet?
    3.Är det svårt att installera det där chippet?
    4.Asså om jag går och köper det installerar det kommer jag då kunna köra spel från bali i min ps2?
    5. jag har inget R i modell prylen.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    1. Du måste ha Action Replay, vilket är en cd-skiva man startar med innan man byter till backupspelet.

    2. Ja, det antar jag..

    3. Om du inte är van att skruva i elektronik och hantera lödutrustning så skall du skaffa hjälp

    4. Se 2

    5. Bra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    på fråga två är du säker?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag vet ju ingenting om kvaliteten och innehållet på skivorna du köpt på Bali, eller hur... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Det kan möjligtvis vara kopior är itne säker.
    Men funkar det om det är kopior?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    ja men sådana pirat kopior har ofta riktigt dålig kvalité så man kan inte garantera att skiten funkar.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. ps2 SCPH-39004 - neo2.2
    By padde in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 10:34
  2. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31
  3. Neo2.2 programmering, skulle behöva lite hjälp
    By Morphem in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-15, 00:11
  4. NEo2.2 DVDR
    By ocelot in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-08, 15:39
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •