Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lite frågor om Ripper 2 Ultra.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lite frågor om Ripper 2 Ultra.

    Hejsan!
    Jag är ny på detta forumet, men jag har lite frågor om Chippet Ripper 2 Ultra.

    1. Är chippet bra?
    2. Spelar det dom nyaste brända spelen?
    3. Krånglar det mycket?
    4. Vad är skillnaden mellan Ripper 2 Gold och Ripper 2 Ultra?
    Tacksam för svar
    Mvh Don Karnage

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja
    2: Borde det göra
    3: Nej
    4: Antagligen samma

    Enda nackdelen är en bugg som gör att man måste hålla selectknappen intryckt för att starta vissa spel på nyare PS2, samt att chippet inte går att uppgradera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej, men min Ps 2 är version 30004R, så det är antingen V 5/6.
    Vad brukar uppdateringarna göra? Jag kan inte så mycket om chipp.

    Tack för svaret, det hjälpte =)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdateringarna brukar vara fixar för t.ex. spel som utnyttjar ny teknik som inte fanns tillgängligt när chippet designades. T.ex. PS2 med monterad hårddisk eller spel i 9GB DVD-format.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej, men det står så här "100% testad på alla spel för maximal DVD9 kompatibilitet. " Så dom nyare spelen borde nog funka.

    Tusen tack för hjälpen.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sådana där "100% hit och dit" brukar bara oseriösa chipsäljare skriva i sina produktbeskrivningar. Brukar vara samma typer som skriver "mindre slitage på lasern pga ditt och datt" osv. Ripper 2 whatever är inte 100% testade på nånting, koden i chippet är gammal och baserad på stulen kod från andra chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Chippet ska gå att uppgradera dock så har inte tillverkarna släppt några uppdateringar överhuvudtaget. Dom verkar inte va särskilt seriösa. Jag har har ett ripper 2 och det funkar bra för övrigt. Skulle dock vilja ha uppdateringar.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    någon som har ritningar till ripper 2 ultra

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •