Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bra nybörjarspel?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Question Bra nybörjarspel?

Hej,

Har just fått min första xbox och behöver få tips på bra spel.

1) konsolen är alltså ny. Kan jag använda ALLA xbox-spel eller kan några vara ?för gamla?? (Intressant att veta om jag ska köpa begagnat.)
    Var köper jag förresten bra beg. spel? I Stockholm?

2) Berättar lite kort om mina preferenser så att ni får lättare att ge tips på bra spel. Men ge gärna lite olika förslag, det är ju kul att ha ett par olika typer av spel i biblioteket.
    Jag är alltså total nybörjare, så det bör kanske inte vara alltför invecklat?

Jag är inte så intresserad av att springa omkring och skjuta på allt som rör sig. Det får gärna vara klurigare än så:-)
    Har sneglat lite på Silent Hill (vilken version rekommenderar ni?) och Project Zero. Är de bra, funkar de för nybörjare?

Jag har spelat Tekken (finns det för xbox?) och tyckte det var riktigt kul. Men jag gissar att det blir enformigt i längden. Eller?

Är inte så såld på racingspel.

En viktig detalj: Jag blir lätt åksjuk *rodnar klädsamt*. Det är så illa att jag helt enkelt inte klarar att sitta bredvid och kolla när någon spelar t.ex. Doom. Gissningsvis är det inte lika illa om jag spelar själv men spelet får alltså inte vara för snurrigt och flaxigt, jag måste ha koll på vad som är upp och ner:-)

Ska för övrigt skaffa dansmatta + dito spel. När det gäller spel finns så vitt jag vet bara Dancing Stage Unleashed, men om någon har koll på vilken matta som är bra/mindre bra så tar jag gärna emot tips.

STORT TACK på förhand!

/Newbie

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    22
    ska inte va nåra problem att spela gammla spel bara att köpa vilket som helst
    sen är detta en ganska bra sida om xbox spel www. x b o x - s e. com där kan du läsa om spelen sen finns det massa liknande sidor bara att söka på nätet fable är ett spel att rekomendera riktigt bra spel
    Last edited by tarkan; 2004-11-05 at 22:41.
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Tekken finns tyvär inte till Xbox. Kolla in Xbox egna hemsida för mer info om spel.
    This Rookie knows nothing, you know .

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Ett bra fighting spel till boxen är Dead Or Alive 3 (eller den nyligen utkomna Ultimate varianten med LIVE-stöd). Själv tycker jag om vapen i fightingspel (vilket DOA inte har) så där finns Soul Caliber 2 att tillgå.

Vad gäller enkla spel så kan jag rekommendera Oddworld: Munch's Oddysee. Ett plattformspel som är enkelt att komma in i och som växer med spelandet. Det har nåra år på nacken men jag blev helsåld på banorna å den sköna grafiken och miljön. Dessutom finns det som Platinum-release ( = billigare).

Köpa beg spel kan man göra t.ex. på Tradition (butiker i massa städer).

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Hej,

Tack för alla bra tips och för länken! Nu har jag en del att spana in:-)

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Respekt
    0
    Ett hett tips om du funderar över silent hill vs Project Zero är helt klart den sistnämnda. Satt och surfade runt lite i helgen och såg då att man även har släppt en uppföljare till det. Vet dock inte under vilket namn detta kommer släppas då spelet egentligen heter Fatal Frame. Uppföjaren går i USA under namnet Fatar Frame II: Crimson Butterfly.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Tack för tipset! Köpte faktiskt Project Zero i lördags.
    Har inte hunnit spela så mycket än,men det verkar klart lovande. Läskigt:-)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner