Hej,
Har just fått min första xbox och behöver få tips på bra spel.
1) konsolen är alltså ny. Kan jag använda ALLA xbox-spel eller kan några vara ?för gamla?? (Intressant att veta om jag ska köpa begagnat.)
Var köper jag förresten bra beg. spel? I Stockholm?
2) Berättar lite kort om mina preferenser så att ni får lättare att ge tips på bra spel. Men ge gärna lite olika förslag, det är ju kul att ha ett par olika typer av spel i biblioteket.
Jag är alltså total nybörjare, så det bör kanske inte vara alltför invecklat?
Jag är inte så intresserad av att springa omkring och skjuta på allt som rör sig. Det får gärna vara klurigare än så:-)
Har sneglat lite på Silent Hill (vilken version rekommenderar ni?) och Project Zero. Är de bra, funkar de för nybörjare?
Jag har spelat Tekken (finns det för xbox?) och tyckte det var riktigt kul. Men jag gissar att det blir enformigt i längden. Eller?
Är inte så såld på racingspel.
En viktig detalj: Jag blir lätt åksjuk *rodnar klädsamt*. Det är så illa att jag helt enkelt inte klarar att sitta bredvid och kolla när någon spelar t.ex. Doom. Gissningsvis är det inte lika illa om jag spelar själv men spelet får alltså inte vara för snurrigt och flaxigt, jag måste ha koll på vad som är upp och ner:-)
Ska för övrigt skaffa dansmatta + dito spel. När det gäller spel finns så vitt jag vet bara Dancing Stage Unleashed, men om någon har koll på vilken matta som är bra/mindre bra så tar jag gärna emot tips.
STORT TACK på förhand!
/Newbie
Bookmarks