Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Finns det något enkelt sätt...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20

    Finns det något enkelt sätt...

    Jag försöker komma igång med att på ett enkelt sätt kunna streema filmer via min box (XviD, DivX mm) men jag söker med ljus och lyckta efter en enkel guide men finner ingen... för när jag ska in och härja i config-filer etc. så blir jag lite nervis .

    Finns det inga program som "pratar" med varandra... jag menar om man startar det programet på Xbox:et så "söker" det efter det andra programet på PC:n och visar sen dom mappar etc. man delat ut så är det bara att välja och vraka osv.

    Fan vad jag känner mig färsk på detta!!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Varför inte bara köra med windows utdelning ?
    Nya XBMC känner av workgroups..
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av idge
    Varför inte bara köra med windows utdelning ?
    Nya XBMC känner av workgroups..
    true true!
    dela ut dina mappar som du vill att ditt xbox ska nå! sen Movies -> Workgroups -> $datornamn -> $utdeladmap -> pron!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Kan någon länka till den guiden som detta gäller (om det finns en)

    Finns det någon som kan förklara hur man ska göra i dom här förbannade xml-filerna som oftast heter config eller något liknande, jag fattar inte hur man ska skriva eller vart. Jag öppnar det i wordpad etc. så är det ju så man blir rädd och man vill ju inte göra fel för det är ju olika komandofiler.

    Själv har jag alla filer på en disc som heter I (I:\) och filmerna ligger helt sonika i mappen Filmer osv. för jag vill lägga till mina MP3or så jag kan streema dem med. Men hur gör jag en config på detta?

    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa en "färsking" jag bifogar en bild på hur det ser ut och vilka mappar jag talar om.

    Thanks!
    Last edited by F@lken; 2004-11-06 at 11:53.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Denna guide tror jag gäller dig...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15068

    Tänk på att när du delar ut dina mappar så syns de mot internet ifall du inte en router så du ligger "skyddad".

    Såg att tiito78 gjort en guide för säker anslutning också så det är bara att följa det han skrivit så kommer det att bli kanon för dig
    Last edited by primeaniac; 2004-11-06 at 21:09.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Kan någon bara hjälpa mig med detta, hur ska MIN sökväg se ut i xml-filen om vi säger gällande Filmer detta är detta som är lite krångligt tycker jag och vart ska jag lägga in denna bookmark? kan jag lägga den vart som helt under respektive, <!-- my music shares !--> <!-- my video shares !--> osv.

    Ni ser min bild ovan, hur skall min sökväg se ut... jag vill verkligen lära mig detta

    <bookmark>
    <name> Valfri namn </name>
    <path>smb://Datornamn/videos</path>
    </bookmark>

    Tackar!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •