Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Allmänt om FTP (PC-2-XBOX)

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    0

Arrow Allmänt om FTP (PC-2-XBOX)

Hejsan alla!
    Har lite frågor om överföringen mellan dator och xbox.
    Hastigheten mellan datorn och xboxen ligger på allt mellan 5-10 mb/s vilket säkert är normalt, men vid överföring av spel eller program som xbmc där det finns tusentals småfiler så tar de FTP-programmen som jag provat sin goda tid att logga varje överföring och det tar en djävulsk tid. Någon som har hittat ett snabbt och smärtfritt sätt att överföra filer utan att FTP-programmet ska ta en fika-paus mellan varje 2 kb stora filer..
    Vore hemskt tacksam för svar.. simma lugnt!
    Powered by Crystal

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    finns ej :<<<<<<<<<<<<
    protokollet funkar så.....
    om xboxen hade en super fet ftp server så kanske det skulle gå :OOOOOOOO eller inte(?)

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    0
    Nja, tror du missförstod mig lite.. vissa program tar längre tid än andra, det jag letar efter är ett program som tar så kort tid som möjligt på sig att logga överföringen.. cuteftp? flashfxp? annat?
    Powered by Crystal

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    vad jag vet så är vell flashfxp snabbast,,,,,,,,,.e! men det spelar ingen större roll eftersom det går inte skicka 10k 1kb filer lika snabbt som 1 10mb fil ITS TEH PROTOCOLL! RESPECT MY AUTHORATA!

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    0
    Haha, jotack jag förstår att det inte går i samma hastighet!
    Som sagt, letar fortfarande efter program som tar så kort tid som möjligt på sig att logga dessa 1-100 kb filerna... men tack ändå!
    Powered by Crystal

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Unhappy **Registrering**

Var ni tvugna att registrera erat Flash FXP?? Min kompis behövde inte men jag måste och d kostar pengar.. Vi har samma version men han slipper och jag måste registrera.. Hjälp mig!

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Det är en trialversion så efter 30 dagar så måste man registrera det.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    du kan ju alltid ladda ner det igen. Så gör iaf. jag.
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    lägg alla filer i en rar fil sen skickar du över och andvänder nått unrar program på boxen... kommer inte på vad det heter just nu men så brukar jag göra...
    xbox v 1.1
    80 Gb
    10000+ roms
    10+ xbox spel

HALO 2 =

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av CalleCazanova
    Haha, jotack jag förstår att det inte går i samma hastighet!
    Som sagt, letar fortfarande efter program som tar så kort tid som möjligt på sig att logga dessa 1-100 kb filerna... men tack ändå!
    Det är inte loggningen som tar tid.. det är själva sättet FTP pratar på (dvs: protokollet) som är byggt på så sätt att många små filer tar mycket mycket längre tid än en stor fet sak...

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    0
    Whopper: Jag förstår fortfarande att mindre filer tar längre tid än större.. frågan (som ännu inte har blivit besvarad) var vilket program som tar minst tid på sig att logga/prata/föra protokoll (you name it).. har jämnfört tre stycken nu och hitintills är FlashFTP snabbast! Någon som hittat ett ännu snabbare sätt?

Getsic: Att först RAR'a filerna, sen skicka dem till boxen, sen UNRAR'a dem igen måste ta längre tid... am i right!?