Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SmartXX - att man alltid ska klanta sig :S / Tips!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation SmartXX - att man alltid ska klanta sig :S / Tips!

    SmartXX V2.0 Halloween Edition

    Tjena grabbar,
    Fick smartXX i boxen igår allt funkar prima!
    Men (det måste alltid vara ett men.. :P)

    1.
    Igår ville jag ändra lite i inställingarna så jag snabb-bootar in till Avalaunch/EvoX när jag trycker på power... (så man slipper välja i menyn i början)... sen tänkte jag också att det vore smart att man snabbbootar till Orginal MS bios på eject knappen.... Men ja det var ju inte så smart för nu kan jag inte komma åt SmartXX menyn :S... alltså kan jag inte updatera bios osv... Finns det något sätt att återställa inställningarna i SmartXX OSgrejen i början utan att komma in i den? Någon skiva man kan boota och återställa från, det går ju boota med linuxskivan så..? någon switch på själva chippet?..

    Eller kanske bara någon kontrollknapps kobination för att stänga av Avalaunch/EvoX och komma direkt in i den menyn...

    2.
    En annan fråga är om jag har spel på hårddisken i xboxen, sen inte vill lira.. måste jag då starta om boxen med L+R+Select+Start eller kan man inte bara stänga av själva spelet,, samma sak Xbox Mediacenter.. jobbigt att starta om boxen vart femte minut, kan inte vara bra för hårddisken att spinna upp och spinna ner hela tiden heller...


    Mycket tacksam för svar, angående båda sakerna!
    Last edited by mixim; 2004-11-05 at 00:15.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    1. Starta xboxen med ejectknappen. När knappen lyser rött så trycker du på den igen. Då laddas OS:et.

    2. Nepp, det finns inget annat sätt att ta sig tillbaka till dashboarden. Men jag tror inte alls att du behöver oroa dig för hårddisken.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av combatman
    1. Starta xboxen med ejectknappen. När knappen lyser rött så trycker du på den igen. Då laddas OS:et.
    Fungerar tyvärr inte, knappen blir aldrig röd.. trycker jag 2 gånger ändå så ejectar helt enkelt släden...

    Edit: Yes! Tryckte först Power, sen eject..hade väl en annan kombintion jag ställt in. Tackar! trodde det var försent



    Citat Original inlägg av combatman
    2. Nepp, det finns inget annat sätt att ta sig tillbaka till dashboarden. Men jag tror inte alls att du behöver oroa dig för hårddisken.
    Okej, bara att bita ihop då
    Last edited by mixim; 2004-11-05 at 14:27.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, du kan byta BIOS från M8-blablabla-igrC (compatible) till ....-igrQ (quick)

    Fungerar inte med alla spel, men då går boxen till dashboard direkt istället för att boota om helt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    i Xbox mediacenter, i huvudmenyn finns två knappar ett X och en "Off" knapp ser det ut som.. hur använder man dessa då, de har inget med avstängning av XBMC o göra? Kanpparna ser såklart olika ut beroende på skin..

    MVH// Jocke

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •