Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Xbox 1.6 + Aladdin Advance Live Plus genomgång

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xbox 1.6 + Aladdin Advance Live Plus genomgång

    Tjenare!
    Nu är det så här att jag skall chipa min Xbox (Crystal) 2004-08-24 med Aladdin Advance Live Plus.
    Jag måste äsga att alla säger olika till mig om hur det skall gå till med flashandet.
    Vissa säger att jag måste ha en programmerare för 1.6?
    Jag köpte ingen programmerare (vart gör man det?).
    Andra säger att det är bara flasha genom cd-romen (Hansi sa att med cromwell bios (som chippet levereras med) flashar man från evo-x menyn).

    Lödningen har jag inga frågor om det tar jag när det gäller senare, det är bara flashnings delen som jag inte fattar.

    Är väldigt tacksam om någon kan redogöra hur jag skall gå till väga!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    läste att man måste döpa om bin-filen till bios.bin första gången och köra från cd-romen. jag döpte inte om filen och nu fungerar den inte längre, hehehe. så kan det gå..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    vill också få klarhet i detta innan jag löder in chippet

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Löd i chippet... Stoppa i en superdisc, instalera evo-x, kasta över M8_16 bioset till c: och flasha från evo-x menyn.....

    Edit: Endast om du ska flasha med cd-romen som du måste byta namn till Bios.bin annars kan den heta vad som helst.
    Pease!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    hmm. den där menyn har jag letat efter. den existerar helt enkelt inte på min dashboard. kör med senaste slayers.

    la in mitt nya bios idag med lba 48. döpte den ändå till bios.bin, hehe. och det fungerade perfa. iofs så har jag nu en programerare.

    var det inte så att första gången måste den heta bios.bin? läste det i någon tråd.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    fick detta svar ifrån ett annat forum


    "Kan bara nämna att du aldrig lär få det att fungera på en 1.6:a (alla Xboxar tillverkad från 2004-04 och framåt) med Xecuter2 4981 BIOSen då den inte stöds. Evox M8_16 är för stunden det enda som gäller (om inte Xecuter teamet släppt en senare version de närmsta dagarna).

    1.6:an fungerar inte heller att flasha på traditionellt vis eftersom TSOP:en endast är skrivbar en gång (vilket de givetvis fixat från fabrik).

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Citat:"1.6:an fungerar inte heller att flasha på traditionellt vis eftersom TSOP:en endast är skrivbar en gång"

    Att flasha TSOP och att flasha ett chip är 2 helt olika saker.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    tack för ditt snabba svar

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Som jag sa.... Det där med att döpa om den spelar bara roll i cd-rommen....
    Det är ju innehållet i bin filen som räknas.
    Pease!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •