Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: X-box-->PC

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    43
    Respekt
    20

    X-box-->PC

    Om man har en korsad nätverkskabel och drar den mellan boxen och pc´n, sedan följer den guide som finns i "din lilla guide för den chippade x-boxen" för att få igång det. Är det klart sen?? Om man sen vill föra över någonting till boxen...var lägger sig filen?? Om man har en dator med i ett nätverk (trådlöst) och sedan kopplar i en nätverkskabel i den till x-boxen..kommer alla datorer i nätverket ha tillgång till det man skickar lr?? Jag har inte riktigt förstått det där med hur det funkar när man väl har kopplat ihop boxen och datorn...skulle behöva lite mer info innan man börjar försöka fixa det..
    Kryss-lådan e bare braa...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question får det inte att funka

    Jag har följt 6 olika guider, alla med olika eller lika ip nummer gateway osv osv. Haft samma ip nummer på boxen och datorn, haft olika ip nummer, provat haft datorns ip nummer som gateway. men får det liksförbannat inte att funka.

    tex:
    boxen 192.168.100.202

    datorn: 192.168.100.203

    gateway på både dator och box: 192.168.0.1

    eller

    box 192.168.0.1

    gateway box 192.168.0.2

    ip dator 192.168.0.2

    alla med samma nätmask 255.255.255.0.

    Provade pinga på den förstnämnda och det funkade, men jag kunde inte ansluta via flashftp programmet ändå.

    När det inte gick att pinga (stod typ bägaran tar timeout eller ngt sådant), då jag använda den andra nämnda, så anslöt flashftp, för att 3 sek senare connection failed (connection lost)
    på qwix står det connection refused by peer.

    Jag fattar inte vad som är felet?

    FTP i dashboard är på.

    Använder Evo-x med XBMC som huvudmeny, där man väljer spel å film å sånt. Ska jag ändra ip nummer och sånt nån annan stans än i XBMC - settings - network? Hur gör jag då? Hörde att man ska få välja vilket bios man vill använda, men det får inte jag. XBMC startar automatiskt.

    Förmodligen är jag väl bara ruskigt obegåvad, men men..

    Tacksam för hjälp.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Klicka på mitt namn gå till min sida se guider för just detta, läs igenom genomför, klart
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •