spela en kopierad dvdfilm, funkar chippet då eller kan en ps2:a spela en sån ändå?
spela en kopierad dvdfilm, funkar chippet då eller kan en ps2:a spela en sån ändå?
Man kan se brännda filmer utan chip.
Det är bara att göra filmerna regionsfria när man bränner dem.
Program som är bra till det är.
DVD Shrink, DVD Decrypter.
Sen för övrigt är det bättre att se på en vanlig dvd spelare. Då sliter man inte ut ps2ans laser.
Hur ska jag då veta om chippet fungerar, för alla skivor jag bränt i nero,alcohol,dvddecrypter fungerar icke. Jag har använt ritek dvd+rw,memorex dvd-r, sony dvd-rw, memorex dvd+rw, och en printable dvd-r skiva som jag inte känner till märket på(det står i liten text IFPI ED33). Jag har gjort image filer och bränt i lägsta hastigheter på alla, har även provat med "on the fly". Har provat med flera olika originalspel. Är det så att det inte går att kopiera originalskivor eller gör jag bara något fel?
Mvh/Niklas
Vilket chip har du? Vem monterade det? Något är fel eftersom det ska går att kopiera spel, filmer.
har ett duo2 pro chip till en 3004R. Jag har lött in det själv, det kan ju vara det som är problemet. Jag har lött ett 30:tal xbox fast detta var mitt andra ps2 och dom är ju betydligt mycket mer kablar och lödpunkter på. Tycker du jag ska montera isår det och kolla lödpunkterna? Har du något tips om jag ska kolla efter något speciellt?
Hansi har bättre koll på det än jag.
Jag slipper svara på frågor om chip som vi inte säljer :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks