Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: vad är felet ?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Unhappy vad är felet ?

Jag hade förr ett aladdin chip i men flashade fel på de :S så ja blev sur osv o beställde ett X-ecuter 2 LITE chip för de verkade bättre ....

så nu har ja lött in de ...

1blå led på chippet lyser
    o alla leds(3st) på switchen lyser grönt & de kommer upp en flashBIOS meny med massa text osv står typ nått om att man kan hämta bios från hdd , cd osv...och det verkar vara klart att flasha in bios tänker jag

MEN när ja stoppar in min CD-RW (med Bios.bin filen på o en dummyfil på 100mb) så händer ingeting . Har bränt som de står i forumet osv ... men den hittar inte ens skivan =O
    den spottar inte heller ut cd-släden (har läst den ska göra de ?)

har försökt med m8.bin & x2_4983.67_512k.bin

har verbatim 700mb cdrw skivor

Och typ 2.6 chip , 1.2 -1.3 xbox tror jag =P

och en thomson dvd i boxen

Jag vill spela tonyhawk NUUU =P känns som surt ... har ba suttit ett helt lov o varit sad över att ja har lagt ut alla pengar på ett xbox som inte funkar
    så snälla hjälp mej !!

kärlek till alla // johan fahlgren

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Prova med cromwell 2.60 på bank 1o2 M8_16 på bank 3o4 spara som bios.bin, använde en 500 mb dummy file,funkade bra för mig och chippet går hur bra som helst

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    testade med 1mb bios o 500mb dummy men funkar endå inte ... den läser skivorna men de händer inget :S

kan man boota från c: ? kan ja sätta in disken i en dator o föra över bios ?=P
    eller

ta en vanlig cdläsare från en dator o koppla en 4 pins y kopplare på hddn strömförsörjning

eller ?`

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Har du provat att switcha så att det lyser grönt rött grönt (rött i mitten), har du m8_16 bios i bank 3o4, cromwell på bank 1o2. Jag skaffade en programmerare oxo för säkerhets skull, det är knepigt att ge någe bra svar, har själv tjorvat en massa och provat mig fram och till slut så gick det att flasha bioset via skiva och programmerare

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    ska testa köpa nån annan skivtyp imorn ..... har testat byta cdläsare (dvd) till en vanlig brännare från datorn men de gick endå inte :S
    har testat a lite hur som hälst

most man ha 1 mb bios ?

=/

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    kan man skicka in de till psx care o ni flashar det med x2_4983.67_512k.bin ?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    prova med att ställa switchen i mitten så att den lyser rött, alltså ställd på flash inte protect

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    De gör du nog rätt i att sköper en annan skiv typ, har själv inget ps2 men har haft problem med dom skivorna (typ inga av mina cd-spelare kunde läsa dom skkiverna jag brände, de va bara min mp3 spelare till bilen som kunde läsa dom).

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    for på staden o köpte en sony dvd rw skivaa idag men ahr ingen brännare så ska be en polare fixa

testade sätta in en annan läsare en vanlig brännare från datorn , den hittade den o allt men fick endå inte igång =P =P =P

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    de funkade inte heller

varför kan den inte läsa från läsaren ?
    kan nått va sönderlött ?
    menar har ju lött in o ut chipp 4 gånger =P
    hehe

kan ja ba ploppa in de i en kompis xbox som har samma chipp o flasha genom hans ?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Hade samma problem med min. Stod och väntade på att släden skulle pluppa ut, men inget hände. Tryckte Grön knapp på kontrollen och Volia! Släden rullar ut, in med skivan och allt funkar.

Men visst vore det bra med en liten hint i installationsanvisnignarna om detta...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    hmm har testa trycka allt :S

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner