Hej, jag har stora problem med att läsa DVD-filmer. Jag har alltid haft problem med vissa filmer, men jag bytte ut laserenheten för ett tag sedan eftersom jag hade sönder den när jag försökte kalibrera den.

Efter att jag hade bytt ut den fungerade allt perfekt ett tag, till och med dom filmer jag alltid haft problem med fungerade. Men efter ett tag började filmerna hacka mer och mer, nu hackar nästan alla filmer och ofta hänger den sig och det står unable to read disc.

Problemet verkar bli värre och värre för varje dag, jag har prövat att rengöra lasern utan resultat. Jag har ingen aning vad jag ska göra för att lösa problemet.

Kan det hjälpa att skaffa nyare drivrutiner för DVD:n?

En annan liten fundering jag har angående installationen av lasern är hur högt den ska sitta? Det finns ju en liten skruv som man kan ändra höjden på den, och på den nya lasern jag köpte satt det ingen sån, så jag skruvade lös den från min gamla laser och satte dit den. Men jag var lite osäker på hur mycket man skulle skruva på den. Är det noga hur man ställer in den skruven?