Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med Xenium Ice på 1.6

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem med Xenium Ice på 1.6

    Hallå!

    Har lite problem med Xenium Ice på en 1.6 box.

    Har lött dit allt enligt konstens alla regler, kollat lödningarna flera gånger.

    Problemet är att när boxen startar blinkar det grönt - grönt och sedan grönt/rött.

    Chippet lyser INTE!!!

    Kan jag lött fel på punkten d0? Där har jag lött från d0 på moderkortet till d0 på chippet. Det var även med en sladd till ground... ska jag löda dit den? Står inget om det i någon manual.
    Alla lödningar på undersidan av moderkortet ser helt ok ut...det är alltså översidan jag är lite undrande över.

    /Johan

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    tja.. lödde precis i ett i en 1.6 o de verkade ju funka...

    1. Har du kollat att chippet sitter åt rätt håll? X:et mot baksidan av boxen...
    2. Prova att starta boxen med eject-knappen, då ska os laddas om allt är som det ska.
    3. Vet inte om du menar LFRAME ist. för d0 eftersom det inte finns någon d0 på 1.6.. du har lött chipets d0 till en lödpunkt vid xyclops-chipet (lframe)?

    Annars trippelkolla alla lödningar...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    glömde att jorden verkar inte behövas.. annars om du vill skruva fast den i lämplig chassi-skruv..

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Använt pin headern också ?

    Har du använt pin headern också och lödat de irriterande kablarna på undersidan också ?
    som det står att du ska göra på 1.6

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det där borde vara löst nu efter 2 månader :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •