Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: HJÄLP! [Quickboot kommer ej åt SmartXX-menyn]

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

HJÄLP! [Quickboot kommer ej åt SmartXX-menyn]

Hej!

Jag försökte få igång funktionen att boota direct från valfritt BIOS (Quickboot?) i inställningarna i SmartXX... jag har INTE anslutit någon EJECT-kabel men läste att man kunde få detta att funka ändå... :-(

Nu startar XBOX'en direkt till MS-dashboard hur jag än försöker att starta den... Power-knappen eller EJ-knappen...
    Jag ser att SmartXX-menyn blinkar förbi snabbt innan MS-dashboarden drar igång.

Vad gör jag ???
    Mina barn är inte glada... ;-)

Kan någon oxå beskriva eller posta en länk som beskriver de olika Quickboot & Fastpower inställningarna i SmartXX samt vas som krävs i kabeldragning för att få detta att fungera?

HJÄLP!

// Johan

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Måste jag göra någon speciell manöver (trycka på knapparna tillräckligt länge eller på något annat sätt) för att komma åt SmartXX menyn igen?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    OK, nu är problemet löst...!

1. När Eject-knappen lyser RÖTT under någon sekund kan man acessa SmartXX-menyn genom att trycka på eject.

2. Jag hade aktiverat att BÅDE Power- och Eject-knapparna skulle Quickboota och givetvis hade jag inte ändrat från Default på vad som skulle bootas... (= MS Dashboard).

3. Nu kan jag Quickboota med Eject-knappen till X2 4983.06 och med Power-knappen kommer jag till SmartXX-menyn... phui...

Jag tror att jag har läst nå'nstans att man kan reboota XBOX'en från en handkontroll, stämmer det? I så fall hur?

// Johan

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner