Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilka skivor fungerar?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Vilka skivor fungerar?

Har nyss registrerat mig, och har innan dess sett att det förekommer en hel del trådar om vilka skivor som är bäst att använda till spel-backuper..
    Här kommer därför ännu en sådan tråd.

Vad har ni för erfarenheter av olika skivor, och hur väl fungerar dom?
    Själv har jag en SPCH-39004 (V7) chippat med DMS3.
    Gjorde lite tester med kopior av GTA: San Andreas.

Memorex DVD+R:
    Fungerar, men får "Error Reading.." ibland. Speciellt när mycket data behöver laddas (som när man kör fort genom staden).

Create DVD-R:
    Hittas inte av PS2:an över huvudtaget..

Sony DVD-R:
    Fungerar felfritt än så länge och spelet laddas fort, men skivorna var inte dom billigaste jag köpt direkt.

Vidare så har jag testat att spela upp DivX-film bränt på en Traxdata DVD+RW, vilket har fungerat fint i PS2Reality Mplayer.
    Verbatim DVD-R har också fungerat bra till film.

Tilläggas bör kanske att skivorna är brända med en NEC ND1300A i 2X (går inte att bränna långsammare tydligen).
    Både Nero och DVD Decrypter har använts.
    Last edited by Volvo245GLT; 2004-11-08 at 23:44.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Varför ännu en tråd när det finns ett flertal och då det är individuellt vad som fungerar med repektive läsare, testa er fram istället.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Precis. Olika PS2or läser skivor olika bra så det är ingen mening att skapa ännu en tråd om detta.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Så det är alltså olika vad för skivor som går an, t.o.m. mellan olika V7-enheter med samma version på DVD-läsaren?..

Annars vore du det ju kul att få lite erfarenheter om vad som fungerar för folk, och ihop med vad.
    T.ex. så är ju jag *lite* tveksam till om jag skulle rekommendera Create-skivorna åt någon annan med V7-maskin..

Hur "individuellt" kan det vara? Någon slags gemensam nämnare borde gå att hitta tycker man.
    Tillverkningsprocessen kan ju inte gärna vara så dålig att kvalitén på laserpickuperna skiljer sig åt något större heller.
    Last edited by Volvo245GLT; 2004-11-09 at 13:57.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    24
    Det är många olika faktorer som avgör vilka skivor som funkar bäst till olika PS2or t.ex. slitaget & inställningen på lasern, vilken brännare man använder & hastighet m.m. Det finns redan massa trådar typ "vilka skivor skall jag använda" så det behövs inte flera. Verbatims DVD-R skivor verkar som att de är de bästa allroundskivorna, det är ju bara för var och en att prova sig fram vilka som funkar bäst. Hittar du en skivtyp som funkar bra så fortsätt med dem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner