Köpte prescis en Xbox från 09-24 och undrar om det är någon som gett sig på så nytt ännu??? Läste att det kanske är problem med så nya??.någon som vet?
Köpte prescis en Xbox från 09-24 och undrar om det är någon som gett sig på så nytt ännu??? Läste att det kanske är problem med så nya??.någon som vet?
Ge aldrig upp
Det är inte inköpsdatumet som spelar roll utan vilken version av xboxen du har.
hehe mmm jo det är ju ett 1.6 Xbox,men anledningen till att jag skrev om detta Xbox är för jag läste någonstans att det är problem att chippa vissa Xbox från 09-xx.....men det kanske bara var amerikanska marknaden???
Ge aldrig upp
det är krångligare att chipa 1.6 boxar än dom äldre
"Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."
hehe jo det vet jag oxå men som jag skrev tidigare att jag läste någonstans att det ska vara svårare att chippa 09-xx Xboxen,dock har jag lött ett 09-10 som gick kanon förutom Live funktionen..... kanske det är 1.6 c som är på väg eller??Original inlägg av tarkan
Ge aldrig upp
Många nya xbox har sämre minneskretsar än vad som var normalt tidigare. Därför har det nyss kommit en ny version av M8 bioset som tar hänsyn till den information om minneskretsarna som ligger lagrade i eeprom. Använd den nya M8+ om boxen verkar strula mycket.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Mm tänkte väl att jag hade läst det någonstans ..Tack Hansi... men gäller inte sämre minnekretsar mest i Usa typ??
Ge aldrig upp
Ingen aning, men vi har inte haft sådana problem vad jag vet.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okidoki då hoppas jag vi slipper se dom här
Ge aldrig upp
Gjorde 2 st 040924 idag, Samsung ram, kör med M8_16 bios, fungerar bra/normalt
Hehe Hittat nya nu Droopy Xbox ... jag lämna tebax min 09-24 och köpte ett 08-30 då istället... men dom funkar fint med m8plus_16 bios med
Ge aldrig upp
Jep, hittade nya i stan i förgår, var lite smånervös att det skulle jävlas efterr allt man hade läst på de amerikanska forumen. Det är tydligen mest dom som har Hynix ram som har krånglat med M8_16 bios men med M8+ ska det tydligen fungera bra.
Bookmarks